sinon airbus group avait un An124 pas très loin à Edmonton / Yellowknife pour les essais froids de l'EC175... :d
+21
Jeannot
Vector
audac
aeroduO5
pascal83
art_way
Zebulon84
Agend
Philidor
Paul
PhilDur
curufinwe
pals
Pihero
pascal974
Beochien
helimax
Poncho (Admin)
aubla
Rasta'
patrick1956
25 participants
A350XWB campagne certification
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°451
Re: A350XWB campagne certification
Ben ça fait 6 rangs de 9 ... ce n'est pas la mer à boire non ?
sinon airbus group avait un An124 pas très loin à Edmonton / Yellowknife pour les essais froids de l'EC175... :d
sinon airbus group avait un An124 pas très loin à Edmonton / Yellowknife pour les essais froids de l'EC175... :d
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°452
Re: A350XWB campagne certification
Ce que je me demande, c'est si MSN003 est aménagé pour des pax en dehors des équipes de test des équipements et des systèmes de lestage ..... toujours possible, bien sûr l'avion est grand et un bout de galley et une paire de toilettes, doivent bien être possibles !
J'aimerais bien voir une photo ...
J'aimerais bien voir une photo ...
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°453
Re: A350XWB campagne certification
essai fini au canada
http://www.journal-aviation.com/actualites/25682-l-airbus-a350-acheve-ses-essais-par-temps-froid-au-canada
http://www.journal-aviation.com/actualites/25682-l-airbus-a350-acheve-ses-essais-par-temps-froid-au-canada
Jeannot- Whisky Quebec
- Message n°454
Re: A350XWB campagne certification
Voici le communiqué d'Airbus sur cette petite excursion au Canada
http://www.airbus-group.com/airbusgroup/int/en/news/press.20140128_airbus_a350_cold_weather_testing.html
Il contient un lien vers de très belles photos en haute résolution.
http://www.airbus-group.com/airbusgroup/int/en/news/press.20140128_airbus_a350_cold_weather_testing.html
Il contient un lien vers de très belles photos en haute résolution.
Airbus’ A350 XWB MSN3 development aircraft with a team of 48 Airbus specialists has completed cold weather trials at Iqaluit, Canada. Temperatures reached down to -28°C. The scope of the trials included: APU and engine starts after cold soak; verifying system behaviour; low-speed taxi and rejected take-offs. It also performed a local flight as planned.
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°455
Re: A350XWB campagne certification
Il semble que MSN2 a été livré aux équipes d'essai en vol
Bycac sur Airliners
MSN02 joined the flight test area just now ! first flight in a few days
Bycac sur Airliners
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°456
Re: A350XWB campagne certification
Et MSN4 en roll out lundi !
_________________
@avia.poncho
Jeannot- Whisky Quebec
- Message n°457
Re: A350XWB campagne certification
Celui ci je suis curieux de le voir !!!
Philidor- Whisky Quebec
- Message n°458
Re: A350XWB campagne certification
Selon Knoxibus (sur A.net), la livrée de MSN 4 vient d'être révélée lors d'une cérémonie Airbus/QR. Il en fait une description (sans photos pour le moment).
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°459
Re: A350XWB campagne certification
Oui
J'imagine que les photos vont tomber assez vite
J'imagine que les photos vont tomber assez vite
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°460
Re: A350XWB campagne certification
Bonjour
MSN3 en partance pour DOHA pour les essais chauds...
(merci Airliners)
MSN3 en partance pour DOHA pour les essais chauds...
(merci Airliners)
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°462
Re: A350XWB campagne certification
Merci Helimax
C'est donc bien ça le C63 !
C'est donc bien ça le C63 !
_________________
@avia.poncho
helimax
- Message n°463
Re: A350XWB campagne certification
Oui enfin en temps normal c'est beaucoup plus encombré ! Là on voit bien qu'ils ont rangé pour les PDG !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°464
Re: A350XWB campagne certification
Les cravates de Bregier et Evrard ont été piquée à des stewards de Qatar on dirait
_________________
@avia.poncho
helimax
- Message n°465
Re: A350XWB campagne certification
Quelques images de CF au flight test sur France 3 Toulouse :
http://midi-pyrenees.france3.fr/2014/02/04/l-image-du-jour-la-livree-de-gala-de-l-350-408743.html
http://midi-pyrenees.france3.fr/2014/02/04/l-image-du-jour-la-livree-de-gala-de-l-350-408743.html
helimax
- Message n°466
Re: A350XWB campagne certification
Et des images de WB à Mulhouse ici : http://aviapassion.forumactif.com/t12511-un-avion-du-sud-vue-par-un-gars-de-l-est-part-2
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°467
Re: A350XWB campagne certification
super l'inclinaison
quel bel avion
quel bel avion
helimax
- Message n°468
Re: A350XWB campagne certification
Hello,
le 350 004 est sorti du C63 un peu avant minuit et à rejoint le 002 au flight test, ils sont garé l'un à coté de l'autre !
le 350 004 est sorti du C63 un peu avant minuit et à rejoint le 002 au flight test, ils sont garé l'un à coté de l'autre !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°469
Re: A350XWB campagne certification
Super merci merci
_________________
@avia.poncho
Jeannot- Whisky Quebec
- Message n°470
Re: A350XWB campagne certification
On ne devrait pas tarder à avoir de très belles photos...
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°471
Re: A350XWB campagne certification
Plus de nouvelles ici
http://www.journal-aviation.com/actualites/detail-article-new.php?ID=25765
http://www.journal-aviation.com/actualites/detail-article-new.php?ID=25765
_________________
@avia.poncho
Paul- Whisky Quebec
- Message n°472
Re: A350XWB campagne certification
Album photo de MSN3 à Doha. Si vous voulez savoir à quoi ressemble la cabine de test.
http://www.icandy.pw/News/A350-Launch-Customer/News/A350-Launch-Customer/News/A350-Launch-Customer/i-bm9hTPB
http://www.icandy.pw/News/A350-Launch-Customer/News/A350-Launch-Customer/News/A350-Launch-Customer/i-bm9hTPB
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°473
Re: A350XWB campagne certification
Si on voulait une illustration de comment se déroulent les essais de l'a350 on l'a ici
http://airinsight.com/2014/02/10/test-flights/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Airbus avec deux avions neufs de chez neuf vole plus que boeing avec 3 avions qui ne sont que des dérivés d'un existant
Lu ce matin sur twitter, mais à confirmer qu'en fait ils pensaient être à la moitié du programme d'essai chez Airbus ... (donc finalement seulement 2000 h ?)
Je creuse
http://airinsight.com/2014/02/10/test-flights/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Airbus avec deux avions neufs de chez neuf vole plus que boeing avec 3 avions qui ne sont que des dérivés d'un existant
Lu ce matin sur twitter, mais à confirmer qu'en fait ils pensaient être à la moitié du programme d'essai chez Airbus ... (donc finalement seulement 2000 h ?)
Je creuse
_________________
@avia.poncho
Jeannot- Whisky Quebec
- Message n°474
Re: A350XWB campagne certification
Le retour de Singapour devrait se faire d'une seule traite vers Toulouse soit un vol de 14,5 heures soit le vol le plus long à cette date.
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°475
Re: A350XWB campagne certification
Oui Jeannot
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°476
Re: A350XWB campagne certification
J'ai du rêver pour le "mi-chemin" de programme d'essai en vol
Néanmoins
http://www.airbus.com/newsevents/news-events-single/detail/a350-xwb-makes-its-singapore-debut/
Début des essais de certification programmés
Ce qui veut dire que l'essentiel des configs doit être figé (et des lois commandes de vol aussi)
Néanmoins
http://www.airbus.com/newsevents/news-events-single/detail/a350-xwb-makes-its-singapore-debut/
On its way to Singapore, MSN3 passed the milestone of the first 1000 flight test hours for the A350 XWB programme since the first flight with MSN1 on 14th June 2013. Overall the five A350 flight test aircraft will fly 2,500 fight test hours in just over 12 months. This achievement is further demonstration of the steady progress the programme is making on its way to type certification in Q3 2014.
Currently two A350 XWB flight test aircraft are flying, MSN1 and MSN3. Both aircraft are fitted with heavy test instrumentation and are successfully carrying out performance and systems evaluations in extreme environmental conditions and are starting Certification testing. MSN2 and MSN5 will be fitted with cabins, and will carry out the Early Long Flights and Route Proving Flights later this year. MSN4 will be fitted with light flight test instrumentation and will perform external noise and lightning tests, avionics development and certification testing. This aircraft will also be used to start the training for first customer pilots and maintenance teams.
Début des essais de certification programmés
Ce qui veut dire que l'essentiel des configs doit être figé (et des lois commandes de vol aussi)
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°477
Re: A350XWB campagne certification
Je n'avais pas complétement révé
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_10_2014_p0-662122.xml
Bon MSN1 en maintenance pour plusieurs semaine : software upgrade.
En même temps il va y avoir deux nouveaux petits camarades de jeu
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_10_2014_p0-662122.xml
The Airbus A350 flight test program is going much better than expected, according to the company’s Senior Vice President Flight and Integration Tests Fernando Alonso. The two test aircraft flying are accumulating around 100 flight hours each per month. “In previous programs, we did around 50-55 hours per aircraft and month,” Alonso said.
Airbus has taken MSN3, the second test aircraft, to the Singapore Air Show where it will participate in the flying display for the first time. MSN1 and MSN3 logged a combined 1,025 flight hours and 505 cycles as of February 10. That puts the A350 close to half way through its test program which is aimed at 2,500 hours. Airbus plans to deliver the first aircraft in the fourth quarter of 2014 to Qatar Airways.
Most of the work (669 hours and 382 cycles) has been done by MSN1. The first A350 to fly is currently on the ground for several weeks for previously planned software and systems upgrades while MSN3 has done hot and high and cold weather trials in Bolivia and Canada. It made a stop in Doha for a presentation at Qatar Airways before coming to Singapore. In Doha, two Qatar Airways pilots flew the aircraft and two Singapore Airlines pilots have been allowed to fly the A350 just before the opening of the show. MSN3 will return to Toulouse on Thursday. The flight is planned to last 14.5 hours – the longest ever done by the aircraft. It is likely to be preceded by one of the shortest ever flights (not counting touch-and-gos) because the aircraft has to be repositioned from Changi airport to the air show tarmac, for which it will have to land at the adjacent military runway, Airbus Chief Test Pilot Peter Chandler tells Aviation Week.
Chandler was at the controls for the first flight and is one of two pilots in command who are allowed to fly the airshow displays.
According to Alonso, Airbus had built in some contingencies into the schedule in case some significant difficulties would be discovered, but there weren’t any. Because he expects a larger number of requests for late modifications, he has “no hope” however, that the certification and test program could be accelerated. On the other hand, Alonso is very confident that entry into service will not be delayed. “We have taken a lot of risk out of the program,” he says. Two more test aircraft, MSN2 and MSN4 are going to fly before the end of February. MSN2 will have the first full cabin installed. MSN5 is planned to fly in May.
All the configurations of the aircraft – flaps and slats settings for various flight phases amongst others – are now defined and frozen. Certification testing involving airworthiness authorities has begun.
Following the Bolivia and Canada trials, the A350 will undergo another round of extreme temperature tests in May, but this time it will use the McKinley Climatic Laboratory at Eglin Air Force Base in Florida. The hangar will be cooled down to temperatures of around -40 degrees Celsius and heated to reach +45 degrees Celsius. The hangar has been used by many previous programs including, most recently, the Boeing 787.
Bon MSN1 en maintenance pour plusieurs semaine : software upgrade.
En même temps il va y avoir deux nouveaux petits camarades de jeu
_________________
@avia.poncho
helimax
- Message n°478
Re: A350XWB campagne certification
Peter Chandler (chef pilote A350) interviewé dans le cockpit du MSN 3 :