http://airinfo.org/2015/04/14/le-troisieme-airbus-a320neo-fait-son-roll-out/
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A319/A320/A321 NEO Partie 2
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°226
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
le 3 fait son roll route
http://airinfo.org/2015/04/14/le-troisieme-airbus-a320neo-fait-son-roll-out/
http://airinfo.org/2015/04/14/le-troisieme-airbus-a320neo-fait-son-roll-out/
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°227
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
le premier avion il doit être livrée quand et a quelle compagnie
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°230
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
premier roll route du néo équipé de moteur cfm
http://www.journal-aviation.com/actualites/29427-le-1er-airbus-a320neo-equipe-de-moteurs-cfm-fait-son-roll-out
http://www.journal-aviation.com/actualites/29427-le-1er-airbus-a320neo-equipe-de-moteurs-cfm-fait-son-roll-out
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°231
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Le premier neo Leap a fait des essais de roulage aujourd'hui semble t'il
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°232
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Bonjour
Test grandeur réel pour MSN6101 : bird strike et grosses flammes
a priori un beau héron
http://m.aviationweek.com/commercial-aviation/bird-strike-will-not-affect-a320neo-timeline-says-airbus
[img]A spectacular image of the event, which occurred on April 30, shows fire emitting from the core exhaust of the right-hand engine. Although details of the incident have not yet been issued, the position of the aircraft’s flaps and transitioning main gear covers appear to indicate the A320neo was climbing out when the bird strike occurred. An Airbus spokesman says, “this type of occurrence (i.e. flames) sometimes does happen during testing at high-power levels.” Given preliminary information, the event “will not have any effect on the program,” he adds.
The incident comes as test-hours of the PW1100G-powered A320neo begin to ramp-up significantly, following the addition of a second Pratt aircraft into the certification program at the end of March. Speaking earlier in April about progress on the test effort to date, Pratt & Whitney Commercial Engines President Greg Gernhardt said, “we have normal issues but the nice thing about flight test is we do have field reps there, and so we are treating the flight-test program as if it was in service.” Component replacement is therefore mostly processed using the standard support system of repair manuals and spare-parts distribution.
pas de conséquences parait-il
126 h de vol en Avril pour les deux A320NEO pour un peu plus de 400h de test déjà réalisé
Test grandeur réel pour MSN6101 : bird strike et grosses flammes
a priori un beau héron
http://m.aviationweek.com/commercial-aviation/bird-strike-will-not-affect-a320neo-timeline-says-airbus
[img]A spectacular image of the event, which occurred on April 30, shows fire emitting from the core exhaust of the right-hand engine. Although details of the incident have not yet been issued, the position of the aircraft’s flaps and transitioning main gear covers appear to indicate the A320neo was climbing out when the bird strike occurred. An Airbus spokesman says, “this type of occurrence (i.e. flames) sometimes does happen during testing at high-power levels.” Given preliminary information, the event “will not have any effect on the program,” he adds.
The incident comes as test-hours of the PW1100G-powered A320neo begin to ramp-up significantly, following the addition of a second Pratt aircraft into the certification program at the end of March. Speaking earlier in April about progress on the test effort to date, Pratt & Whitney Commercial Engines President Greg Gernhardt said, “we have normal issues but the nice thing about flight test is we do have field reps there, and so we are treating the flight-test program as if it was in service.” Component replacement is therefore mostly processed using the standard support system of repair manuals and spare-parts distribution.
pas de conséquences parait-il
126 h de vol en Avril pour les deux A320NEO pour un peu plus de 400h de test déjà réalisé
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@avia.poncho
Frequent Traveller- Whisky Quebec
- Message n°233
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Chapeau pour le Photographe, quelle présence et quel timing !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°234
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
A priori selon Karel sur A. net
Le moteur a déjà été remplacé
L'impression que PW est debout sur les freins sur la prod, parce qu'Airbus lui n'est pas encore prêt (conformément à son planning cependant)
Le moteur a déjà été remplacé
L'impression que PW est debout sur les freins sur la prod, parce qu'Airbus lui n'est pas encore prêt (conformément à son planning cependant)
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@avia.poncho
Paul- Whisky Quebec
- Message n°235
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
L'A320neo avec moteur Leap est en vol
First flight of CFM Leap-1A-powered A320neo is happening right now, says Airbus COO John Leahy.
— Stephen Trimble (@FG_STrim) 19 Mai 2015
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°236
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Au passage le lancement de l'ACJ319NEO indique bien que l'A319NEO reste au programme...
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°237
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Video sur le premier vol du leap
Beaucoup de musique ce qui ne permet pas d'entendre le bruit du moteur (qui peut être un point faible du Leap vs le GTF)
800h de test pour les A320 LEAP donc à venir
Beaucoup de musique ce qui ne permet pas d'entendre le bruit du moteur (qui peut être un point faible du Leap vs le GTF)
800h de test pour les A320 LEAP donc à venir
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°238
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Premier avion sortant de Mobile confirmé Q2 2016
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°239
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Tom williams indique que d'après lui ils peuvent être prêt en 2018 pour la cadence de 60 avions /mois
A regarder de plus prêt
Ce qui passe dans les tweets
1) nouvelle chaine pour les ailes (enfin plutôt changement de méthode)
2) transport des ailes par la route pour soulager les belugas
A regarder de plus prêt
Ce qui passe dans les tweets
1) nouvelle chaine pour les ailes (enfin plutôt changement de méthode)
2) transport des ailes par la route pour soulager les belugas
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°240
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
On continue :
et
A320neo flight test - high & low speed performance, approach/take-off noise, handling, flutter, power-plant development all acheived now.
— Tim Robinson (@RAeSTimR) 28 Mai 2015
et
A320neo flight test to come: autopilot certification, handling qualities certification, hot/high weather campaigns, functional & reliability
— Tim Robinson (@RAeSTimR) 28 Mai 2015
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°241
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
to ramp up 50 #A320/month #Airbus will increase Hamburg rate from 22 to 25, Toulouse from 16 to 17& start Mobile FAL + 4 in #Tianjin
— VéroniqueGuillermard (@vguillermard) 28 Mai 2015
Toulouse au taquet : 17 /mois (peut pas faire plus)
Hambourg de 22 à 25
Et le reste Tianjin -(4) + Mobile (4)
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°242
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
En plus de 140 signes (les plus rapides c'est FG donc)
http://www.flightglobal.com/news/articles/a320neo-flight-test-campaign-making-steady-progress-412838/
Le concept d'Airline zéro a été retenu
A priori le rythme sur la fin de la campagne va être élevé...
http://www.flightglobal.com/news/articles/a320neo-flight-test-campaign-making-steady-progress-412838/
He adds that Airbus and P&W are addressing a "maturity issue" on the PW1100G, relating to a seal in the vicinity of the high-pressure compressor, some production batches of which have shown "slightly more deviations" during operation.
Flight testing is "on hold" until the issue is resolved, he says, but he expects this to be overcome within a few days.
Le concept d'Airline zéro a été retenu
A priori le rythme sur la fin de la campagne va être élevé...
Evrard says that autopilot certification is among the steps yet to be undertaken on the A320neo, along with hot-and-high performance testing, plus functional and reliability tests.
The airframer is also applying the same strategy of mirroring airline operations ahead of entry into service. This strategy, introduced for the A350 as 'Airline1', has been designated 'Neo1' for the new aircraft.
Airbus is aiming to deliver the first A320neo, with PW1100G engines, in the fourth quarter of this year. "We are going to expedite the last phase of the flight test," says Evrard.
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°243
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Nouvelles références "marketing" pour les A320CEO/NEO
Seating for the A320ceo Family using comfort reference 18inch seats
In standard two class configuration, the A319 seats 124, and in high density single class 156.
In standard two class configuration, the A320 seats 150, and in high density single class 180.
In standard two class configuration, the A321seats 185, and in high density single class 220.
Seating for the A320neo Family using 18inch seats
Standard two class configuration, the A319neo seats 140, and in high density single class 160.
Standard two class configuration, the A320neo seats 165, and in high density single class 189.
Standard two class configuration, the A321neo seats 206, and in high density single class 240.
Grosse inflation des capacités "2 classes" après "optimisation de l'intérieur"
Sert de base pour dézinguer les perfos de l'avion du camarade Boeing
Seating for the A320ceo Family using comfort reference 18inch seats
In standard two class configuration, the A319 seats 124, and in high density single class 156.
In standard two class configuration, the A320 seats 150, and in high density single class 180.
In standard two class configuration, the A321seats 185, and in high density single class 220.
Seating for the A320neo Family using 18inch seats
Standard two class configuration, the A319neo seats 140, and in high density single class 160.
Standard two class configuration, the A320neo seats 165, and in high density single class 189.
Standard two class configuration, the A321neo seats 206, and in high density single class 240.
Grosse inflation des capacités "2 classes" après "optimisation de l'intérieur"
Sert de base pour dézinguer les perfos de l'avion du camarade Boeing
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°244
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
D'ailleurs tout ça a des incidence sur les distances franchissables :
A319NEO @140 : 3750NM (vs 4200NM)
A320NEO @165: 3500NM (vs 3750 NM)
A321NEO @206 : 4000NM (le LR) (vs 3750 NM)
A319NEO @140 : 3750NM (vs 4200NM)
A320NEO @165: 3500NM (vs 3750 NM)
A321NEO @206 : 4000NM (le LR) (vs 3750 NM)
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°245
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Petit couplet sur les bp du PW NEO :
http://www.flightglobal.com/news/articles/pw-powered-a320neo-to-resume-flights-in-39coming-413109/
D'après les bruits donc, pas un pb de conception, mais un problème d'assemblage
A suivre... les vols auraient du reprendre vite
http://www.flightglobal.com/news/articles/pw-powered-a320neo-to-resume-flights-in-39coming-413109/
D'après les bruits donc, pas un pb de conception, mais un problème d'assemblage
A suivre... les vols auraient du reprendre vite
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@avia.poncho
patrick1956- Whisky Quebec
- Message n°246
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
article sur le retard du néo confirmer ont le verra u salon dommage
http://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/021129039325-interrogations-sur-le-calendrier-de-lairbus-320-neo-1127382.php#
http://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/021129039325-interrogations-sur-le-calendrier-de-lairbus-320-neo-1127382.php#
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°247
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
http://aviationweek.com/paris-air-show-2015/airbus-resume-pratt-powered-a320neo-certification-testing
A priori les moteurs "neufs" seront à toulouse fin du mois
Reprise des essais moteurs avec les "vieux" moteur si je comprends bien
Pas de remise en cause du planning "2015"
A priori les moteurs "neufs" seront à toulouse fin du mois
Reprise des essais moteurs avec les "vieux" moteur si je comprends bien
Pas de remise en cause du planning "2015"
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@avia.poncho
Philidor- Whisky Quebec
- Message n°248
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Les moteurs que P&W livrerait à Airbus dès fin juin seraient 'rétrofittés' .
http://atwonline.com/atw-location/pratt-deliver-a320neo-engines-fix-airbus-late-june
http://atwonline.com/atw-location/pratt-deliver-a320neo-engines-fix-airbus-late-june
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°249
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Bonjour
http://www.flightglobal.com/news/articles/leap-powered-a320neo-resumes-tests-after-upgrade-414856/
Reprise des vols A320NEO Leap après diverses mises à jour techniques et instrumentales
Les A320NEO GTF attendent toujours leurs moteurs
http://www.flightglobal.com/news/articles/leap-powered-a320neo-resumes-tests-after-upgrade-414856/
Reprise des vols A320NEO Leap après diverses mises à jour techniques et instrumentales
Les A320NEO GTF attendent toujours leurs moteurs
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°250
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Bon et le NEO GTF va revoler la semaine prochaine
http://www.flightglobal.com/news/articles/utc-expects-a320neo-to-enter-service-in-december-414891/
Campagne de vols jusqu'à septembre, certification novembre, livraison/mise en service décembre.
Donc finalement + 2 mois dans la vue pour +3 mois d'arrêt de vol. Pas de miracle. (et pas de vacances pour les essais en vol je pense :d )
http://www.flightglobal.com/news/articles/utc-expects-a320neo-to-enter-service-in-december-414891/
Campagne de vols jusqu'à septembre, certification novembre, livraison/mise en service décembre.
Donc finalement + 2 mois dans la vue pour +3 mois d'arrêt de vol. Pas de miracle. (et pas de vacances pour les essais en vol je pense :d )
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@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°251
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Bonjour,
Comme prévu :
A320NEO GTF de retour dans les air
A voir sous quel délai le second reviendra en vol
Comme prévu :
PW-powered #A320neo resumes flight tests http://t.co/s5RNrXufzn (via @flightradar24) /cc @aeroturbopower pic.twitter.com/afGf9JGCY0
— Karel Souffriau (@karelxwb) 27 Juillet 2015
A320NEO GTF de retour dans les air
A voir sous quel délai le second reviendra en vol
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Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°252
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Bonjour
Des clarifications sur le programme d'essai du neo
http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2015-08-10/airbus-sorts-out-a320neo-certification-effort?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
A priori certaines taches nécessaires à la certification initiale (A320NEO PW) ont été basculée des avions d'essai PW vers l'avion d'essai CFM
Des clarifications sur le programme d'essai du neo
http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2015-08-10/airbus-sorts-out-a320neo-certification-effort?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
A priori certaines taches nécessaires à la certification initiale (A320NEO PW) ont été basculée des avions d'essai PW vers l'avion d'essai CFM
Airbus told AIN that details of “individual aircraft test allocation is an area which we simply can’t comment on,” but that flexibility “was something we had facilitated into the test program from the outset.” Nevertheless, it points out that all flight-test campaigns dedicate many certification tests to the airframe and that after calibration work related to aerodynamics and specific engine-performance and -thrust parameters finish, crews can perform airframe-related tests involving such items as handling qualities on a test machine “with either engine type.” In addition, other work—for example, fuel-, hydraulic-, and navigation-systems testing—can “sometimes be performed independently of the engine installed.”
Key tests completed during the first phase of the test campaign—before April’s pause in flying—confirmed that A320Neo performance met all requirements, according to Airbus. Work remaining involves mainly certification tests, including those relating to hot-weather, high-altitude and automatic-landing operations. “We have also adapted the remaining flight-test schedule to take into account these revised dates and ensure priority to the tests remaining to achieve the certification,” Airbus told AIN.
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Jeannot- Whisky Quebec
- Message n°253
Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2
Selon ATW LH recevrait son premier A320neo avant la fin 2015...
http://atwonline.com/aircraft-engines/lufthansa-take-delivery-first-a320neo-end-2015?NL=ATW-04&Issue=ATW-04_20150831_ATW-04_972&sfvc4enews=42&cl=article_9&utm_rid=CPEN1000000425911&utm_campaign=3662&utm_medium=email&elq2=9cb3e77f03e5464f89bc73a363142301
Lufthansa Group will take delivery of its first Airbus A320neo towards the end of 2015 and not in early 2016 as previously anticipated, an airline spokesperson in Frankfurt has confirmed to ...
http://atwonline.com/aircraft-engines/lufthansa-take-delivery-first-a320neo-end-2015?NL=ATW-04&Issue=ATW-04_20150831_ATW-04_972&sfvc4enews=42&cl=article_9&utm_rid=CPEN1000000425911&utm_campaign=3662&utm_medium=email&elq2=9cb3e77f03e5464f89bc73a363142301