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    Airbus A350XWB (partie 1)


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par jullienaline Jeu 10 Déc 2009 - 22:31

    Bonsoir à tous,

    Stork Fokker fournira les volets de l'A350XWB.

    Stork Fokker wins contract for A350 XWB flaps

    Stork Fokker AESP has signed a contract with Airbus for the development and manufacture of the composite outboard flaps for the A350 XWB family of aircraft.

    During serial production, Fokker intends to produce 140 sets of composite A350 XWB flaps annually. Outboard flaps increase the surface area of the wing during take-off and landing.
    Development activities, scheduled to last 18 months, have already started in Papendrecht, the Netherlands, in close collaboration with Airbus in Bremen, Germany, with first hardware deliveries in 2011.
    Fokker and Airbus have an existing business relationship. Fokker is a supplier to the Airbus A380 of Glare fuselage panels and the thermoplastic leading edge.
    Fokker, a specialist in complex lightweight aerostructures, recently won the contract for the JSF flaperons and already produces the inboard flaps for the Boeing 747-8 and the flaperons for the F16.
    Stork Fokker (to be renamed Fokker Aerostructures on 1 January 2010) is a company of the Fokker Aerospace Group.

    http://www.reinforcedplastics.com/view/5873/stork-fokker-wins-contract-for-a350-xwb-flaps/

    Amicalement

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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par art_way Ven 11 Déc 2009 - 16:02

    Le gouvernement espagnol a autorisé vendredi le ministère de l'Industrie à
    octroyer des avances remboursables de 332 millions d'euros à
    l'avionneur Airbus (groupe EADS) pour le développement de son futur
    long-courrier A350 XWB."Le Conseil des ministres a autorisé le
    ministère de l'Industrie à concéder des avances remboursables à Airbus
    Opérations pour un montant total de 332 millions d'euros pour le
    développement de l'avion A350 XWB sur la période 2009-2015", selon un
    communiqué du ministère de l'Industrie.L'A350 XWB ("extra-wide
    body") est un avion largement construit en matériaux composites, qui
    doit être livré à partir de la mi-2013. Son coût de développement est
    évalué à quelque 12 milliards d'euros.Ce programme est financé
    en partie par des prêts des pays européens comme l'Espagne,
    l'Angleterre, la France et l'Allemagne, et par le groupe EADS lui-même.

    http://www.boursorama.com/infos/actualites/detail_actu_marches.phtml?num=e924b140fda3ce759f5dfb60f6e76b74

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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par art_way Mar 12 Jan 2010 - 17:11

    La définition du -800 est gelée.


    A350-800 to be developed as -900 shrink

    By David Kaminski-Morrow

    Airbus has opted to develop its A350-800 as a shrink version of the -900, an adjustment aimed at simplifying the programme.By
    optimising the A350 around the -900 as a baseline the airframer is
    adopting a similar strategy to its development of the A330-200/300.It
    will potentially provide the -800 with a 3t increase in payload or
    extend its range by 250nm - although it will also raise the fuel-burn.Airbus
    chief operating officer for customers John Leahy disclosed the plan at
    a briefing in Seville today, stating that definition freeze on the -800
    had been completed
    .Designing the -800 as a derated version of
    the -900 will enable Airbus to avoid accommodating changes, for
    example, to the landing-gear.Leahy says: "The more we looked at [changes on the -800], the more we thought: 'Why?'"He
    admits that the decision would increase the -800's fuel-burn by "a
    couple of percent" but insists this would still keep the twin-jet in
    the "same competitive region".There would be no change to the entry into service date.Airbus has orders for 182 A350-800s, plus 248 -900s and 75 for the larger -1000.

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/01/12/337033/a350-800-to-be-developed-as-900-shrink.html
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mer 13 Jan 2010 - 23:43

    Bonsoir...

    Cette décision pour le -800 n'ouvre t'elle pas la porte à une gamme intermédiaire... entre l'A321 et l'A330-200 ?

    Sinon dans l'actu :

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/01/a350-xwb-schedule-holds-but-ar.html



    A350 XWB schedule holds, but are there early signs of trouble?
    By Jon Ostrower on January 13, 2010 4:09 PM |

    While there are no overt red flags that came out of the Airbus press conference on Tuesday in Seville, the event marked a rhetorical course correction two and a half years out from first delivery of the A350 XWB.


    Airbus has maintained that the A350-900 set to delivery to Qatar Airways in mid-2013 following a 15-month flight test program with five aircraft. A mid-2013 (May-August) delivery puts the A350's first flight somewhere in the February to May 2012 time period, 25 to 28 months from now.


    Tom Enders, Airbus CEO, established watch areas for parts of the aircraft's design that are currently requiring additional (manpower) resources. While not a direct indication of any future issues, Enders has said the composite paneled fuselage and wing require extra attention:

    We have today, more than 3000 Airbus engineers working on the program, plus another 3000 engineers with our partners. It is clear we need further ramp up in resources, we need further reinforcements, particularly in the fuselage and wing areas. We have important milestones ahead of us. Manufacturing has started, as you would imagine, as such a stage that program has a lot of challenges for us: New materials, processes, weight, schedule, just to mention the usual suspects.

    Ultimately the time frame remains unchanged for first delivery, but Bloomberg/Newsweek reported that, Airbus Chief Operating Officer Fabrice Bregier said that the company has used "some of its margin" on the schedule of first deliveries.


    According to the report, "challenges" have centered around "composite wings and fuselage, including systems installation and incorporating lightning strike protection."


    While not entirely unrelated, Airbus has also decided to alter its design strategy for the smaller A350-800 by offering a shrunken -900 rather than differentiated structure that would've optimized the weight of the aircraft. However, Airbus has opted to have a common landing gear, wing and fuselage while offering a 6000lb higher maximum zero fuel weight 250 nm increase in range, in exchange for "a couple of percent" fuel burn penalty with the added weight.


    With resources needed on the wings and fuselage design of the -900, it is not entirely unsurprising that Airbus has chosen to focus on that design first rather than turn significant attention to removing unneeded structure from the -800.


    The A350-800 is a total of 10 structural frames shorter (21 feet) than the -900, with six removed forward of the center wing box and four from the aft.


    Bref du pain sur la planche

    Certaines marges auraient déjà été consommée.

    Parmi les Points critiques : l'aile et notamment la protection contre la foudre

    Bonne soirée


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par macintosh Ven 15 Jan 2010 - 16:20

    Bonsoir,

    Une autre perspective sur la décision de développer le -800 comme un shrink du -900, celle de Qatar Airways :

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/01/15/337132/qatar-airways-backs-airbus-rethink-on-a350-800-design.html

    Je pense qu'il y a beaucoup de choses intéressantes dans cet article. Quelques notes au passage, suite à une lecture rapide :
    - la décision de faire du -800 une version raccourcie (ma compréhension est que cela devait être le cas de toutes façons) permettra une meilleure commonalité (pièces).
    - les optimisations qui airaient été prévues spécifiquement pour le -800 concernaient la structure, le train et les freins, mais ne permettaient pas un gain aussi important qu'attendu initialement
    - quelques pourcents de fuel burn en plus... apparament pas dramatique à ce stade... (on verra dans 4 ans pour la réalisation de performances... qu'on espère voir réussir)
    - deux poussées offertes (79klb et 74klb par derate), correspondant à deux MTOW (249t et 248t), donnant ainsi au -800 de base "nouveau" de voler presque 1000km plus loin que le -900
    - cette capacité améliorée est bien accueillie par Qatar...
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Ven 15 Jan 2010 - 17:26

    Merci Macintosh

    Pour préciser le dernier point :
    - distance franchissable de 8500-8600 Nm avec le 270 pax (3 classes)

    Pour comparaison :

    - le 787-9 était donné pour 8000-8500 Nm
    - le 777-200ER est donné pour 7700 Nm

    Donc le -800 sera en théorie plus long courrier que le 787-9

    Bonne soirée


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par TRIM2 Ven 15 Jan 2010 - 19:32

    Bonsoir Poncho,

    Ne pas oublier que les 2% de consommation supplémentaire sur l'A350XWB-800 'shrink' du 900 peuvent être facilement obtenus par R.R., dont le Trent XWB, bien supérieur au TRENT 1000 de B787, peut facilement obtenir.

    Je pense que les discussions entre A. et R.R. sont déja faites sur ce point.

    Cordialement.

    TRIM2
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Ven 15 Jan 2010 - 22:23

    Bonsoir Trim2,

    Moi je note que la version "full specs" passe de 75 000 lbs de poussée à 79 000 lbsf... ce qui la reproche des 84 000 lbsf du -900...
    La version à MTOW réduite avec des moteurs "détarés" à 74 000 lbsf imposera t'elle les mêmes performances moteurs en sfc ?

    Dit autrement :

    Est-ce l'alourdissement de l'A350 XWB ne réduit-il pas la plage de poussée à couvrir par le moteur ?

    Bonne soirée


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par TRIM2 Sam 16 Jan 2010 - 8:35

    Apparement, non.

    Les ajustements de poussée sont prévus dès le concept.

    Le RR trent XWB est le plus avancé des moteurs actuels ( 3 arbres..), mais aussi il est superieur au Trent 1000 ( B787 ).

    Cordialement

    TRIM2
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par aubla Mar 19 Jan 2010 - 13:56

    Quelques dates pour les essais du Trent XWB qui doit motoriser l'A350 :

    Début des tests au sol chez RR en juin 2010.
    Installation fin 2010 d'un trent XWB en position intérieure sur l'A380 de test MSN01 qui gardera donc 3 Trent 900.
    Tests en vol sur A380 début 2011 (100h de tests).
    Le 1er vol de l'A350 est prévu pour le début 2012.

    Deux années bien remplies pour les équipes A350 !

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/01/19/337301/airbus-to-test-fly-a350s-trent-on-a380-next-year.html

    Bon après-midi.
    Cordialement
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par TRIM2 Mar 19 Jan 2010 - 18:24

    Merci, Aubla,

    Vous avez résumé parfaitement le 'callenge' engagé

    Cordialement

    TRIM2
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 19 Jan 2010 - 20:42

    Bonsoir,

    Trent XWB sous l'aile du 380, ça va en faire réver plus d'un !
    Wink


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Rasta' Lun 15 Fév 2010 - 14:20

    A prendre avec des pincettes: le spectre de retards se précise pour l'A350. Selon cet article, les sous-traitants s'inquiètent

    http://www.glgroup.com/News/Suppliers-Voice-Concern-At-Significant-Airbus-A350XWB-Delays-46606.html

    La presse allemande s'inquiète également évoquant des retards de 6 mois à 1 an

    http://www.focus.de/finanzen/boerse/aktien/luftfahrt/a350-airbus-droht-die-naechste-verspaetung_aid_480326.html

    Airbus dément.
    http://www.oe24.at/money/Topbusiness/Airbus-haelt-an-Lieferversprechen-fuer-A350-fest-0642762.ece

    Désolé, pas le temps de vous livrer des traductions tout de suite.
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Beochien Ven 26 Fév 2010 - 16:54

    Aerotec Augsburg reçoit une Autoclave géante, 25 X 8 mètres, bonne nouvelle, car les panneaux longs du A350XWB, pourraient bien être la cause de retards ... et aussi de toujours possibles surprises techniques !

    Entendu il y à qq mois (Secret défense) que les programmes de travail choisis par Airbus, pour les CRFP avaient dû être revus d'urgence, les grandes longueurs de laizes de carbone nécessaires pour l'A350 n'étant pas prises en compte, elles surpassaient les limites (Butées informatiques) du programme ceci chez les Allemands ... donc probablement du côté d'Augsburg !
    Quand on connaît l'inertie des cousins, confrontés à des PB de programmation inattendus, CF l' A380, il y à intérêt à suivre de prés l'avancement de ce côté !

    Aerotech, L'autoclave !
    http://www.eads.net/1024/fr/investor/News_and_Events/news_ir/2010/20100223_premium_aerotec_a350_autoclav.html

    JPRS
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Beochien Ven 26 Fév 2010 - 17:33

    Et Qq photos !
    http://twitpic.com/photos/Avtips
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par jullienaline Jeu 4 Mar 2010 - 19:08

    Bonsoir à tous,

    Honeywell a terminé les essais au sol de l'APU destiné à l'A350XWB.

    Honeywell completes initial ground tests of A350 APU

    Honeywell has completed ground testing of the HGT1700 auxiliary power unit (APU) designed for the Airbus A350 XWB.
    The company says the APU passed the first engine to test (FETT) phase in October of 2009.
    Honeywell explains that unlike its predecessor APUs, the HGT1700 features variable speed during ground operation to cut fuel burn by up to 10%, a new hydraulic bleed valve to improve reliability, an improved combustor to reduce clogging and improved durability. The A350 XWB APU also features new materials to reduce weight. Honeywell also says at 1700 shaft horsepower (SHP), the HGT1700 is the largest APU it has developed.
    "The engine weighs less but provides more power," says Honeywell, "allowing it a 13% power-to-weight improvement over 331-500/-600 APUs." Additionally, Honeywell says a starter generator system is designed into the A350 XWB's APU, saving weight and simplifying design while supplying electrical power for the aircraft's system at altitudes of up to 43,100ft (13,137m).
    Airbus in September of 2007 awarded Honeywell a $16.5 billion contract covering the A350 XWB's APU and air management system.
    Honeywell won a follow-on $1.5 billion contract in March 2008 to supply the aircraft's flight management and environmental surveillance systems.
    http://www.flightglobal.com/articles/2010/03/04/339083/honeywell-completes-initial-ground-tests-of-a350-apu.html

    Amicalement


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par jullienaline Mar 9 Mar 2010 - 18:38

    Bonjour à tous,

    Louis Gallois déclare que le programme est dans les temps, mais une partie des marges de manoeuvre temporelles a été utilisée.

    Airbus A350 : pas de retard

    Airbus dispose de moins de marges de manoeuvre pour développer son futur long-courrier Airbus A350 en temps et en heure, mais l'avionneur continue de prévoir un début des livraisons à la mi-2013, a déclaré mardi Louis Gallois, président de sa maison mère EADS.

    Concernant l'A350, "nous avons consommé une partie de nos marges de manoeuvre temporelles, ce qui signifie que le programme constitue plus encore un défi", a déclaré M. Gallois lors de la conférence de presse des résultats annuels du groupe européen d'aéronautique et de défense.

    "C'est un programme très complexe", a-t-il expliqué.
    "Mais nous restons sur notre prévision d'une première livraison en juillet 2013", a-t-il ajouté.

    L'A350 XWB est un long-courrier largement conçu en matériaux composites, destiné notamment à concurrencer les Boeing 777 et 787 "dreamliner".
    L'assemblage du nouvel Airbus est prévu à partir de 2011, à Toulouse, avec un premier vol d'essai en 2012 avant une livraison à la mi-2013.
    http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2010/03/09/01011-20100309FILWWW00469-airbus-a350-pas-de-retard.php

    Amicalement


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    Message par art_way Jeu 11 Mar 2010 - 17:00



    Airbus posied to reveal details of A350 XWB catalogue

    By Mary Kirby

    Airbus intends to reveal more detailed information about its Airbus
    A350 XWB catalogue following an airline customer event next month, the
    airframer tells ATI."The development of the A350 XWB customer
    catalogue is at a mature stage but of course under constant review with
    customers and the extended enterprise partners. It is designed to also
    incorporate future innovations," says an Airbus spokesman."After
    our next A350 XWB customer event mid of April we will provide more
    detailed information on the catalogue and its content."Airbus
    has already begun announcing partnerships with various in-flight
    entertainment and connectivity (IFEC) and interiors suppliers to the
    A350. The airframer's joint venture with SITA, the in-flight
    connectivity service provider known as OnAir, was recently selected to
    be linefit offerable on the aircraft.Airbus also intends to make
    Panasonic Avionics' IFEC solutions - including its Ku-band
    satellite-based eXConnect system - line-fit offerable on the A350, once
    Panasonic shows it meets the airframer's architectural requirements for
    the widebody twinjet.In the interiors space, Airbus has signed a
    contract with Recaro with the intention of offering the aircraft seat
    manufacturer's lightweight Comfort Line CL3620 economy class seats on
    the A350. A version of the seat is already installed on Qantas' Airbus
    A380s.Once the A350 catalogue is defined, airline customers will be required to select economy class seating from the catalogue."The
    economy seating is following the catalogue offer. First class and
    business class configurations can be outside of the catalogue offer,
    but have to come from Airbus contracted suppliers," says the Airbus
    spokesman.
    http://www.flightglobal.com/articles/2010/03/11/339365/airbus-posied-to-reveal-details-of-a350-xwb-catalogue.html

    De nouvelles informations bientôt disponibles sur l'A350 au mois d'avril 2010.


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    Message par jullienaline Mar 23 Mar 2010 - 22:31

    Bonsoir à tous,

    Le financement allemand se précise.

    Berlin se dit proche d'un accord avec Airbus sur l'A350

    FRANCFORT, 22 mars (Reuters) - L'Allemagne doit préciser quelques points avec Airbus (EAD.PA: Cotation) avant d'accorder au constructeur les financements nécessaires au programme A350, a déclaré le porte-parole du gouvernement pour les affaires aéronautiques.
    Peter Hintze avait déclaré fin 2009 que l'Allemagne êtait prête à fournir 1,1 milliard d'euros de financements à Airbus pour faciliter le développement de l'A350, dont le coût global est estimé à 10 milliards d'euros.
    Le quotidien allemand Die Welt cite lundi des propos de Peter Hintze selon lesquels le financement est disponible et toutes les conditions nécessaires sont réunies.
    Les services de Peter Hintze ont confirmé ces propos.
    http://fr.reuters.com/article/frEuroRpt/idFRLDE62L1HP20100322

    Amicalement


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    Message par jullienaline Sam 27 Mar 2010 - 22:34

    Bonsoir à tous,

    La PME de Marmande, Creuzet Aéronautique, a été choisie pour fournir de éléments structuraux de la case du train d'atterrissage.

    Creuzet Aéronautique embarque sur l’A350 XWB

    La PME basée à Marmande fournira des éléments structuraux de la case du train d’atterrissage de l’A350 XWB, le futur long-courrier d’Airbus dont la commercialisation est prévue pour 2013. Creuzet Aéronautique commencera à livrer les premières pièces à partir du dernier trimestre 2010 à EADS Sogerma, le sous-traitant de rang 1 d’Airbus qui l’a sélectionné comme partenaire. Le montant global du contrat, qui porte sur la durée totale du programme, est estimé à 16 millions d’euros.

    Selon les deux constructeurs, ces pièces qui équipent les parties symétriques latérales de la case du train d’atterrissage figurent parmi les plus complexes de cet ensemble. Creuset Aéronautique a séduit par son ingéniosité et son savoir-faire en matière de forgeage et d’usinage : la PME a proposé une solution réalisée en une seule partie alors qu’à l’origine Airbus estimait que deux pièces étaient nécessaires. Par ailleurs, Creuzet a convaincu son client d’opter pour un alliage d’aluminium lithium, plutôt que le titane envisagé à l’origine.

    Creuzet Aéronautique emploie 700 personnes et a réalisé un chiffre d’affaires de 66 millions d’euros en 2009, dont la moitié à l’export. Il compte Dassault, Safran et EADS parmi ses grands clients.
    http://www.usinenouvelle.com/article/creuzet-aeronautique-embarque-sur-l-a350-xwb.N128644

    Amicalement


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    Message par Beochien Jeu 15 Avr 2010 - 11:39

    Bonjour!

    Un petit % de plus d'aides EU pour le programme A350, a travers un fournisseur d'Airbus !
    Un goutte à goutte, moins visible pour l'OMC !
    Il faudra beaucoup de gouttes pour remplir le verre d'EADS, un peu percé de plus par le A400M!

    -------------------- De Challenges -------------------

    http://bourse.challenges.fr/news.hts?menu=news_actualites&urlAction=news.hts%3Fmenu%3Dnews_actualites&idnews=FPS100414_20378980&numligne=0&date=100414

    14/04/10 12:15 Aéronautique : l'UE autorise 35 ME d'avances remboursables à Daher-Socata et Sogerma


    La Commission européenne a autorisé la France à octroyer 35 Millions d'Euros d'avances remboursables à Daher-Socata (12,34 ME) et à Sogerma (22,8 ME) en vue de la mise au point des portes de train d'atterrissage principal et de la case de train principal de nouvelle génération du futur Airbus A 350 XWB. La Commission a conclu que les avances remboursables étaient compatibles avec l'encadrement de l'UE applicable aux aides d'État à la recherche, au développement et à l'innovation.

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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Beochien Jeu 15 Avr 2010 - 21:25

    Bonsoir !

    Emirates en remet une couche ! Ils veulent leurs A350 à l'heure !
    On les comprends, vu les retards chroniques des A380 !
    A part cela 12 777 commandés chez Boeing, non attribués, chez A.net ils pensent EK ou Turkish ...
    Donc, on râle d'un côté, et on se couvre quand même de l'autre, juste mon avis !

    http://feeds.bignewsnetwork.com/?sid=617238
    We are incorporated in the United Arab Emirates. Our main offices are in Sydney, Australia. You can contact us using our online form , or telephone +61 4 1359 2865, or fax +61 2 9247 3588.
    Thursday 15th April, 2010

    Emirates Airline still concerned about Airbus delivery
    Big News Network.com Monday 29th March, 2010

    Emirates Airline has asked Airbus to confirm that the Airbus A350 will still be on time for delivery.

    Emirates has called on Airbus to give it more information on progress with the plane, after previous production delays.

    The UAE airline is due to receive the first of 70 orders for the A350 in March 2014, but has said if they are not ready, it will rely on Airbus' rival, Boeing, to fill the gap.

    It is believed Emirates is about to retire a lot of old planes and wants the A350 in service as quickly as possible to allow the retirement program to proceed.

    Emirates also has options to buy another 50 A350s, which cost between US$190 million and $215 million each.

    The launch of the A350 has been extremely late, with customers like Emirates now asking questions about delivery promises.

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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par pascal83 Sam 17 Avr 2010 - 3:35

    http://www.usinenouvelle.com/article/le-grand-chantier-pour-l-a350-se-poursuit-chez-airbus-saint-nazaire.N129948

    L'usine de st nazaire sera prete pour fin 2010 et elle livrera son premier troncon en 2011
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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Beochien Lun 19 Avr 2010 - 8:28

    Bonjour !

    Thomas Enders, dans un interwiew de focus (D), semble préparer le terrain, pour annoncer un retard du A350 !
    Cela confirmerait les nombreuses rumeurs sur le sujet !
    Des PB d'enginering, probablement, A400, plus A380, c'est sûr qu'il sont juste chez Airbus côté dispo !
    Plus des PB d'adaptation de programmes, pour les pièces longues en composites, dont j'ai entendu parler !

    La question serait donc combien de mois ? (Ou d'années)
    Réponse possible avant Farnborough !

    -------------- La traduction en Anglais de Reuters ! Extrait ---------------
    http://www.reuters.com/article/idUSLDE63H0KQ20100418

    Airbus chief does not rule out A350 delays-report

    FRANKFURT, April 18 (Reuters) - The chief executive of European planemaker Airbus (EAD.PA) said in an interview due to be published on April 19, that he could not exclude the possibility of deliveries of the A350 jetliner being delayed.


    Talking to German weekly magazine Focus, Chief Executive Thomas Enders said that Airbus, a subsidiary of EADS, was stepping up all possible efforts to keep to the schedule, but "It is a hellish ride," he was quoted as saying.

    The schedule envisages the first flight of the A350 XWB in 2012 and start of deliveries in 2013. It was drawn up in 2006 and had been ambitious at that time, Enders said.

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    Message par Poncho (Admin) Lun 19 Avr 2010 - 12:52

    Il semblerait également que dans l'article original (Magazine allemand focus), il indique un doublement des livraisons des A380 par rapport à l'année dernière.... amélioration de ce côté
    Tout n'est pas rose, mais bon


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 20 Avr 2010 - 16:57

    Ah ben ça alors

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/avd/2010/04/20/05.xml&headline=Airbus Delays A350 Final Assembly Start&channel=comm



    Longer-than-anticipated design activities for the A350XWB twin widebody are forcing Airbus to delay the aircraft’s final assembly start and first flight by several months.

    Nevertheless, the aircraft maker still plans to deliver the first A350-900 as scheduled in mid-2013.

    “Three months of buffer have been used,” says A350 program chief Didier Evrard.

    The three months were lost on a variety of efforts. One was to take more time to complete detailed finite element model work, fully refining the center wing box configuration, and to optimize fuselage damage tolerance. Extra work was also needed on the fuselage electric structural network.

    Under the new schedule, final assembly starts at the end of the third quarter 2011, rather than the end of the second quarter, and first flight has slipped to the third quarter f 2012.

    The time also allowed developers to conduct further analysis to shave weight from the total, says program chief engineer Gordon McConnell. On one structural element alone, that effort achieved 60 kg of weight reduction.

    Most of the systems development remains on schedule, Evrard says.

    The schedule adjustment compresses flight testing to 12 months from 15 months. Airbus will have five test aircraft to log about 2,600 flight test hours.

    Meanwhile, wind tunnel testing and computer modeling show that long-range cruise speed is slightly above the Mach 0.85 target. Low-speed performance also has improved, with 475 ft. better takeoff performance and four metric tons higher takeoff weight performance in hot-and-high conditions, McConnell says.

    Airbus also has launched a program to create some additional buffer in case it is needed.

    There are no changes to the -800 and -1000 schedules, Evrard notes.

    Airbus also has set up a special organization to work on the -1000, the largest member of the family. Its design freeze is planned next year. Evrard says the -1000 could feature technology upgrades since the selection was made for the lead version, the -900. Evrard says there are strategic decisions to be made on the -1000 that the personnel focused on birthing the -900 cannot address. Still, the 400 people will have close ties into the overall program to keep the A350 family concept alive, Evrard stresses.

    Among the issues to be looked at might be whether composites could be used in parts of the landing gear.

    The first Rolls-Royce TrentXWB engine to test is now in assembly for first run at the end of May. Seven engines are to run in the first six months. The TrentXWB will be airborne in the second quarter 2011 on the first A380 (MSN001).



    + 1 trimestre avant l'assemblage
    + 1 trimestre avant le premier vol
    + 0 pour la livraison : compression des essais en vol de 15 à 12 mois

    A ce stade les performances de l'aile semblent très bonne et au delà specs.

    A suivre sur le -1000 peut être des optimisations non intégrées à l'origine... on semble se diriger de plus en plus vers un avion presque à part dans la famille...

    Le trent XWB tournera au banc fin mai, avant de voler sur un A380 ( Beochien ? Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 662529) fin S1 2011

    Bonne lecture


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    Airbus A350XWB (partie 1) - Page 7 Empty Re: Airbus A350XWB (partie 1)

    Message par Beochien Mar 20 Avr 2010 - 17:26

    Trés bien toutes ces nouvelles !

    Pas de gros pépins (Poids) à adresser !
    Pour les test de structures, faudra attendre un peu !
    3 mois de retard, bof, ils en prendront peut être d'autres, rien à voir avec les presque 3 ans du 787 !

    Plus de doutes, quant à l'industrialisation, ils en auront 7-800 à faire à l'EIS!

    Mais même méthode que Boeing pour rattraper les retards aux essais ... pas terrible, pas le droit de se tromper, et 5 avions sur les bras !

    Avec 7 moteurs, ils pourraient en essayer 4 à la fois sur le A380 ... suivez mon regard ... 6-7 % de SFC en moins vs les T900 ! Ce sont 5-600 nm en plus, ça plairait à EK, et il pourrait chez RR !
    Bon, je ne sais pas si les diamètres vont passer pour le moteurs externes, mais, pour le lancement du 380-900, comme un minimum dans 1 ou 2 ans, cette motorisation me paraît indiquée. Et RR ne dira pas non !
    Au 200 eme A380, ils auront monté pas mal moteurs sous l'aile, plus les Spare !

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/03/06/323432/r-r-details-trent-xwb-development-strategy.html

    Je vois plutôt de bonnes nouvelles dans cet article !

    JPRS


    Dernière édition par Beochien le Mar 20 Avr 2010 - 19:25, édité 1 fois
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    Message par Beochien Mar 20 Avr 2010 - 18:09

    Au secours l'admi ! il y en à 2 de trop ! drunken

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