Bonjour !
Un complément (Update) de com de Jon Ostrower, de Flight-Global :
UPDATE 10:34 CET: Airbus A350 XWB program chief Didier
Evrard says the start of assembly of the static test specimen (ES), the
first A350 to be brought together in Toulouse, is paced by the
complexity of the aircraft's center fuselage panels and fixed trailing
edge, supplied by Spirit AeroSystems and GKN, respectively.
The
second aircraft assembled in Toulouse will be MSN001, the first A350 to
fly, followed by an identical flight test aircraft in MSN003, while the
fatigue aircraft (EF1, 2 & 3) will come fourth and subsequently
MSN002, which is the airframer's interior test bed.
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2011/11/breaking-airbus-a350-service-e.html
Visiblement qq PB sur les partiesles plus techniques du CFRP !
Les panneaux du fuselage central, Spirit et autres, et les bords de fuite fixes des ailes de chez GKN !
http://www.reinforcedplastics.com/view/8888/gkn-transfers-composites-expertise-to-a350-wing-/
L'ordre des MSN, au passage, dont la proto de fatigue, pas trop compris ce que deviendra le premier assemblé, qui ne devrait pas voler ??
J'ajoute ...
La même chez Aviation-Week !
La suite ce soir !
J'ajoute ... Ben Non,
Jon Ostrower est reparti direct aux USA (Drôle d'idée avec Dubaï qui ouvre !) ... ce sera donc pour à son arrivée ... dixit son Blog
!
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2011/11/10/awx_11_10_2011_p0-392501.xml&headline=Airbus%20Delays%20A350-900,%20Terminates%20A340&channel=comm
JPRS