par Beochien Dim 14 Nov 2010 - 13:02
Bonjour !
Un commentaire d'un lecteur Toulousain ??? du Seattle PI ... Com, qui migre vers A.net, noté et repris aussi !
Bien intéressant et relativement crédible, bien que ni confirmé, et de plus signé Anonyme !
La conductivité et les condensations ... disons les pépins connus du 787 qui migrent vers le A350 ??? comme par hasard, drôle de timing , Qui sait !
Donc Info -Intox, on ne sait pas, prudence ! Hou Hou Airbus ..; on comunique ??
Mais, sachant que ... Tout le monde souffre du manque de conductivité du CFRP (Pour l'instant, ça va évoluer un jour avec les fibres plus conductrices !) le 787, s'est chargé de fils conducteurs et à pris du poids ... le A350 aussi à grossi, peut être bien pour les mêmes raisons !
Sachant que les panneaux CFRP du à 350, sont prévus posés sur des longerons Alus, AL-Lithium à priori, et sachant que les contacts carbone/Alu créent des couples er de l'oxydation (On avait vu, qu'une dernière couche de fibre de verre pouvait servir d'isolant éventuel )
Ben, on comprend la quadrature du cercle vertueux de l'A350 !
Et son embonpoint rampant !
Si on isole l'alu, on n'évacue pas la foudre, si on le met au contact du carbone, ben on va l'oxyder et l'attaquer dans le temps !
------------- Bien , le texte avant qu'il ne disparaisse -------------
http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/228404.asp
Posted by unregistered user at 11/13/2010 3:52 p.m.
According to sources at Toulouse, some early computing models suggest unexpected stress corrosion at key interfaces between the composite panels and the underlying metallic structures. The easiest fix discussed so far, is to strengthen the aluminum structures, though with a considerable weight penaly.
Early electromagnetic tests discovered the current design parameters for the A350 series are incapable of withstanding a lightening strike; more importantly, because of the dissimilar interface between the composite skin panels and the fuselage framing, the A350 has failed all preliminary HIRF tests. So much for hooking up your iPod or Zune and cruising the airways with your favorite tunes.
Airbus is also having to spend considerable engineering resources to mitigate unexpected condensation levels caused by the different thermal dynamics of the composite skin panels and the underlying structural members. The most obvious problem is insulation blanket saturation, subsequent corrosion, and the additional weight penalites from all the extra water gathering inside the A350 fuselage.
There are a couple of positive notes for the A350; one being the unimpaired flow of funding from the EC, and the other being the general incompetence of Boeing management as the B787 forms the basis for a future "how not to do it" management improvement book, no doubt with lots of lectures.
John Leahy was overheard at a recent luncheon discussing the development programme for the A350, and, in particular, how Airbus planned to "catch-up" to the Boeing 787; Leahy, almost never at a loss for words, stammered a bit before proclaiming "Thank God for the self-destructive 787 business plan, otherwise, we might have been shut out of that market."
-------- C'est tout et c'est anonyme (Mais bien renseigné, ou du moins il est cohérent le bougre ! ---------
Bien, la dernière phrase attribuée à John Leahy ! Randy va apprécier !
JPRS