C'est surtout bizarre pour le 359 :
A350-900
3 Cl 314PAX (18/50/246) : 8100 Nm
2 CL 315PAX (48/267) : 7800 Nm
1 personne en plus seulement entre les 2 classes !! il y a aura plus de place dans l'éco 2CL que 3 CL ?
Beochien a écrit:...c'est pour ça que je pense à un VAN ... juste une idée ...
C'est pas Goodrich pour les nacelles ??
L’assemblage de l’A350 devrait bientôt débuter
Selon un porte-parole d’Airbus, il faut six mois entre le moment où l’avion commence à être assemblé et le premier vol d'essai.
L’assemblage du futur long courrier d’Aribus en matériau composite va
démarrer dans les tout prochains jours à Toulouse, selon le porte-parole
du groupe à l’AFP ce 30 mars. Cet avion est destiné aux essais
statiques au sol. Les avionneurs pratiquent toujours des essais
statiques et des tests en vol en vue de la certification de leurs
appareils.
"L'assemblage de l'avion, qui sera utilisé pour les essais en vol, démarrera au début de l'été pour un premier vol",
explique le porte-parole. Il a en outre précisé qu'il fallait environ
six mois entre le moment où l'avion commence à être assemblé et le
premier vol d'essai.
Cette annonce fait écho aux propos du futur patron d’Airbus, Fabrice
Brégier, qui avait indiqué que le programme A350 se déroulait exactement
comme prévu en janvier dernier.
L’avionneur avait longtemps assuré que le premier modèle A350 serait
livré à la fin 2013. Mais il a finalement annoncé six mois de retard en
novembre dernier. Soit un surcoût de 200 millions d’euros.
En effet, l'A350 XWB (Xtra wide body) est développé avec une majorité
de matériaux composites plus légers que le métal afin de permettre aux
compagnies clientes de réduire de façon substantielle la consommation de
carburant. Mais sa conception est plus délicate car l’avion utilise ce
matériau en grande quantité. Le démarrage de l'assemblage avait alors
été décalé de fin 2011 au premier trimestre 2012.
Le porte-parole assure d’ailleurs qu’Airbus est dans les clous
concernant le calendrier. Une manière de contredire les rumeurs de
presse de la semaine dernière. Elles évoquaient en effet de nouveaux
retards.
http://www.usinenouvelle.com/article/l-assemblage-de-l-a350-devrait-bientot-debuter.N171788
Airbus is adding three suppliers to its catalogue for the Airbus A350.
Jamco America will offer its new premium business class seat “Journey.” It targets the long-haul business segment and can be installed in a six- or seven-abreast configuration. It is always forward facing and can be converted into a flat bed.
EADS Sogerma will put its Equinox business class seat in the catalogue offering. Airbus says it can be turned into a flat bed, too, with its pitch similar to current products.
Sicma plans to offer its Cirrus and Arcus seats. Cirrus is for a four-abreast herringbone configuration. Arcus is installed in a seven-abreast configuration and is more geared for regional business flying. Both can be turned into a fully flat bed, however.
Airbus says that in spite of the additions there are fewer variations on offer for the A350 than there were for the A380. Airbus is trying to reduce complexity and customization levels to avoid the installation issues it has faced on the A380.
Final assembly of the first A350 XWB is now underway at the brand new final assembly line in Toulouse. This latest step in the A350 XWB’s progress is achieved as Airbus starts joining the 19.7 metre long centre fuselage with the 21 metre long front fuselage.
This first A350 XWB airframe will be used for the static structural tests that all new aircraft undergo as part of their certification process. The assembly of the first flying A350 XWB, MSN1, will start during summer.
The centre fuselage was delivered to Toulouse on Wednesday 4th April 2012 by Beluga from Airbus in St Nazaire, France. The front fuselage was previously delivered from St Nazaire to the A350 XWB final assembly line on the 23rd December 2011. Delivery and installation of the aft fuselage from Hamburg, Germany will take place in the coming weeks, followed by the wings delivered from Airbus’ wing assembly site in Broughton, UK.
The A350 XWB fuselage is made up of three main sections - front, centre and aft. These will be joined together at the first main assembly station, Station 50. The nose landing-gear is also joined here. Once this stage is completed, the fuselage is transferred to Station 40 where the wings and tail sections are joined. In parallel to this, cabin installation will be carried out simultaneously to the wing-fuselage join up, as well as the “power on” of the aircraft systems. In this way, functional tests can start earlier than on previous programmes.
The A350 XWB is Airbus’ all new family of mid-size widebody airliners. These highly efficient aircraft bring together the latest in aerodynamics, design and advanced technologies to provide up to 25 percent better fuel efficiency and operating costs compared to current aircraft in the same size category. Over 70 percent of the A350 XWB’s weight-efficient airframe is made from advanced materials combining composites (53 percent), titanium and advanced aluminium alloys. The aircraft’s innovative all-new Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP) fuselage results in lower fuel burn as well as easier maintenance. The A350 XWB benefits from Airbus’ high level of expertise in incorporating composite material into its aircraft.