par Beochien Jeu 24 Mai 2012 - 21:44
Une "gentille" explication ... de tous les retards qui s'accumulent !
Chez FlightGlobal !
La queue ... on ne sait pas trop ou elle en est aprés sa sortie d'Espagne, mais elle va arriver en juin ... ou en Juillet (Elle passe par Grottaglia celle là ??)!
Broughton apprend à se servir de ses nouvelles machines à percer des trous dans les ailes ... aprés que GKN ait appris qq temps à se servir des machines (Tape layer)de M.Torres ! bravo les British !
La jonction Aile wing box est délicate ... mais c'est positif maintenant, ah bon, il y avait un PB, c'est sérieux à cet endroit !
Bon, du côté des portes, qui arrivent juste, c'est pour MSN01... visiblement ils n'en ont pas besoin pour le MSN 5000 (Ou plus tard qui sait ??)
Plus le joyeux bazar des dénominations MSN 5000 MSN 5, MSN 01, que je laisse le soin de démerder aux spécialiste ... j'y renonce !
Allez, le premier vol Mi 2013, et EIS Mi 2014, au mieux, maintenant !
---------- De David Kaminsky Morrow de FlightGlobal un extrait et le lien ---------
The second cabin-fitted example will be MSN5.
Airbus's first static example has been wheeled out at Toulouse as a full nose-to-tail fuselage, and Evrard says that attention is turning to transferring the first flight-test aircraft, MSN1, to the final assembly line.
The airframer still has to "de-risk the wing and the junction of the wing", he states, but says results from the static airframe fuselage join have proven promising.
Evrard says MSN1 is "on track" and the first flight will be "close to the middle of next year", as the airframer bids to keep entry into service to the first half of 2014 - although Evrard says that service entry will be "closer to the middle of 2014 than to the beginning".
The company accepted the first set of doors for MSN1 on 23 May. Upper and lower wing-cover drilling for the aircraft has started at the UK's Broughton plant. Evrard admits that progress on the wing is "a little bit handicapped" by the learning process for the new drilling system, but he says it will allow the company to achieve the production rates needed for the A350 line.
MSN1's horizontal stabiliser is "almost ready to ship" and will arrive at the final assembly line in June or July, he says, while equipment installation for MSN1 is "very well advanced".
JPRS