Vu par Le Cousin sur Aweb !
Leeham, Scott Hamilton receuillent qq fuites, ça sent les confidences directement du Golf !
Un nouveau "compromis" du A350XWB !
Aprés le A358 modifié .... hum peut être pas la réussite du siècle, les clients ne se sont pas précipité !
Vient le 350-10 modifié !
Un RR TXWB avec 5000 lbs de plus, c'est bien, je ne sais pas si ils le sortiront du même coeur, RR, des CMC à l'oeuvre peut être, côté turbine !
.. Ou si un pas sera franchi avec un coeur plus gros, pour atteindre un jour les 100 000 lbs chez RR !
A voir au Bourget, ce que dira RR, ce qui m'inquiète le plus c'est le délai côté moteur ...
2016, c'est à la fois court si le coeur grandit ... mais il reste 5 ans quand même !
La conso s'en ressentira hors range maxi, sauf si des options moteur et MTOW réduits sont proposées , sinon bonjour le 787-10 !
Pour le reste , la cellule ne bougerait guère, à part le MTOW !
L'aile ne devrait pas grandir ... pour l'instant !
A l'oeil, 4-5 % de mieux sur les moteurs ça doit faire à peu prés autant sur le MTOW , soit 12-15 tonnes, combien pour le compte des excés de poids, et combien pour le fuel, s'il reste de la place, c'est la question !
Mais dommage que le LAX si cher à Tim Clark ne soit pas atteint, à plein du moins (C'est Leeham qui le dit ) et le 777 restera le roi, en espérant que le A380 progresse un jour lui aussi !
La place pour un 350-11 un jour, on verra, va falloir maigrir avant !
Le positif est que l'EIS ne bougerait que d'un an, 2015 vers 2016,
et vu que six mois étaient déjà mangés, la différence ne sera pas énorme !
Que va faire Boeing pour le 777 ... rien, jusqu'à en savoir plus officiellement !
-------------------- Le lien, et l'article de Leeham -----------------
http://leehamnews.wordpress.com/2011/06/05/larger-engine-longer-range-a350-1000-to-be-announced-at-paris-air-show/#more-4591
Larger engine, longer range A350-1000 to be announced at Paris Air Show
June 5, 2011
Airbus and Rolls-Royce have agreed to up-size the Trent XWB engine
powering the A350-1000, which will add about 500nm of range, Leeham
News has learned.
The formal announcements have been planned for the Paris Air Show.
Airbus issued a “no comment” to our inquiry and Rolls-Royce did not
return calls.
Emirates Airlines CEO Tim Clark has been urging Airbus to add power
to the airplane and enlarge it to 380 passengers in three-classes and
add range to allow non-stop service from Dubai to Los Angeles. Qatar
Airways and Korean Airlines have also encouraged Airbus to enlarge the
airplane.
We’ve learned that Airbus won’t be enlarging the airframe but the OEM
will up the gross takeoff weight. The Roll-Royce Trent XWB, envisioned
to power all three A350 family members, is 92,000 lbs. thrust. The
larger -1000 engine will be another 5,000 lbs. But the increased range
will still fall somewhat short of Clark’s goal on non-stop to Los
Angeles. Rather, the airplane will be able to do Dubai-Seattle non-stop.
Entry-into-service, advertised as 2014, will be rescheduled to late 2016, according to our information.
The moves are important not only to Airbus’ customers, but also to
Boeing. It also proves Boeing’s skepticism of the original A350-1000
design and engine size had merit.
Boeing has been holding off any decision on what to do in response to
the A350-1000, a direct competitor to the popular and highly efficient
777-300ER, until the detailed design definition of the -1000 emerges.
Boeing, for months, said that it doesn’t know what the -1000 truly is
and officials went much further, declaring the -1000 wasn’t a “real”
airplane; and that to meet the performance requirement Airbus
advertised, a larger engine and perhaps a larger wing would be
required. One Wall Street aerospace analyst believes the wing will have
to be enlarged by 3% but we don’t believe one is part of the
enhancement.
Boeing has been suggesting the A350-1000 will have a five year EIS
delay from 2014 (to 2019) because of the need to rejig the airplane.
As a result, Boeing concluded that it has plenty of time to decide
what to do with the 777-300ER. Its choices are to do nothing except
routine Performance Improvement Packages (PIP) until a new airplane is
required, or undertake a major upgrade that might include significant
changes to the wing and engines, and finally design an entirely new
airplane in the 2020 decade.
Whether the rejigged A350-1000 provides the “clarity” Boeing needs to make a decision is too soon to say.
Boeing could not be reached during the weekend for comment.
JPRS