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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par aeroduO5 Ven 27 Aoû 2010 - 23:19

    Je sais que la RAM a envoyé une délégation à Seattle pour la formation.

    Pilotes et techniciens je crois.
    Ce doit être la même chose pour ANA et Air India.
    Qoique pour ANA ils doivent être bien formés depuis le temps qu'ils attendent Smile

    Beochien
    Whisky Charlie


    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 7:12

    Bonjour !

    Un "Éclaircissement " du cas 787 T/1000 ??
    Pas vraiment, mais on sait que c'est le N°9 qui devait recevoir le moteur qui a sauté ... lequel devait voler avant les 7 et 8 si j'ai bien compris !
    Des PB relatifs aux test qualifs ETOPS lesquels ne pourraient être menés à bien sans ce moteur ??!
    Évoqués hier sur A.net, les ETOPS pourraient s'avérer plus compliqués à obtenir rapidement ... avec la version A qui sert de base à la qualification !

    Ca dépend quand même de ce qui a lâché et pourquoi ?
    Et si la version B est vraiment immune et cloisonnée pour ce PB ... !

    Et ça n'a pas encore filtré .

    ---------------------- l'article FG ----------------------

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/08/28/346766/lack-of-production-engine-for-airplane-nine-drives-787.html

    Lack of production engine for Airplane Nine drives 787 delay
    By Jon Ostrower

    The lack of availability of Rolls-Royce Trent 1000 engines for Airplane Nine in the 787 programme, Boeing's third production aircraft and the first of the commercial fleet scheduled to fly, is main driver for the programme's latest delay.

    "We need to get an engine for Airplane Nine so we can do [extended twin engine operations] ETOPS testing," says Jim Albaugh, Boeing Commercial Airplanes president and chief executive officer.

    The shortage of Trent 1000 engines extends to subsequent aircraft, including Airplane Seven, the first 787 slated for delivery to launch customer All Nippon Airways, now pushed into the middle of the first quarter of 2011 from the fourth quarter of 2010.

    In addition to ETOPS testing, Airplane Nine was scheduled to participate in systems functionality and reliability testing at the end of the third quarter, continuing into the fourth quarter.

    Five of Boeing's six flight test aircraft, excluding ZA001, were set to participate in ETOPS testing during the planned 3,100h flight test campaign.

    Neither Boeing nor Rolls-Royce are offering details on the future of the Package A engine build, though it is now confirmed that the 2 August failure occurred on a version of that engine slated to power Airplane Nine. Package A engines are set to power the first several 787s for ANA, before switching to Package B for an improvement in fuel consumption to within 1% of original specification.

    Rolls-Royce is seeking to distance itself from the uncontained failure. "We have been informed by Boeing that the currently planned dates for Trent 1000 engine deliveries will not support their latest flight test programme requirements. We are working closely with Boeing to expedite delivery in support of their programme schedule," says the engine maker, indirectly suggesting a shift to the left of Boeing's timelines was unachievable.

    However, Rolls-Royce emphasises "the engine availability issue is unrelated to the test bed event which occurred earlier this month".

    What remains unclear from all parties involved is in what way the failure was related to the delay, yet by all outward appearances the failure prompted Boeing's "assessment of the availability of an engine needed for the final phases of flight test this fall".

    Boeing's 787 programme has been beset by nearly three years of delays.

    JPRS

    Beochien
    Whisky Charlie


    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 8:38

    Bonjour !

    Peut être de quoi relativiser la chasse aux fauteurs de retards que mène Boeing !

    Ce n'est pas moi, ce sont toujours les ... autres 7 fautifs pour 7 retards, tout sauf Boeing, bien sûr !
    Leurs chers "Risk Partners" au passage, quand il s'agit de leur demander d'investir à la place de Boeing !
    j'ai un peu de mal à me figurer à quoi ressemblera le prochain tour de table, pour le prochain avion de Boeing, et quels contrats seront acceptés !

    Une feuille intéressante de Puget Sound, le Seattle Bizz Journal !
    Prédit que des délais vers Mai-Juillet 2011 étaient prévisibles pour tout le monde, (Et trois analystes), tout le monde, ou presque, sauf les aveugles bien sûr !

    Et un statisticien Tim Raetzloff, n'a eu aucun mal à voir les délais s'accumuler, juste en rentrant dans son computer les données des vols d'essais !

    Il en a sorti plus de renseignements qu'une escouade d'analystes de l'UBS ! Ouaf !

    De quoi peut être remettre à sa vraie valeur, le Haro sur le baudet RR, lesquels, d'ailleurs auraient tout intérêt à s'expliquer dés qu'ils auront un peu balayé le local de leur banc de test !

    -------------- L'article du Seattle Bizz Journal -----------------

    http://seattle.bizjournals.com/seattle/blog/2010/08/analysts_further_boeing_787_delays_no_surprise.html

    Analysts: Boeing 787 delayed until spring
    Friday, August 27, 2010, 12:15pm PDT | Modified: Friday, August 27, 2010, 12:22pm

    Wall Street seems to be taking Boeing’s Friday announcement of further 787 delays in stride, with Boeing stock up Friday — at least partly because many observers already had concluded the test program was so far behind that Boeing couldn’t deliver any Dreamliners in 2010.

    “Wall Street is so immune to more delays, as long as they aren’t substantial delays,” said aerospace analyst Scott Hamilton, president of Issaquah-based Leeham Co. LLC.

    He and Richard Aboulafia, aerospace analyst for the Teal Group, outside Washington, D.C., believe the delivery delays could now stretch into spring.

    “We’d had this in our forecast a long time ago. Nobody believed in 2010,” he said about the delay. “Boeing has had a consistent pattern of being very aggressive, and setting themselves up for disappointment with the schedule.”

    While the recent news pins most of the new delays on the failure of a test Rolls Royce engine in England, Boeing has been falling behind its previously stated goal of 2,400 test hours for the 787 by Sept. 15. This was needed to achieve FAA certification for the aircraft, and deliver it by the end of 2010.

    As early as April, Edmonds statistician Tim Raetzloff, who also operates a business computer company, was concluding the program wasn’t proceeding rapidly enough to make that September deadline.

    Raetzloff has been keeping detailed records of each day's test flight results, and posting them on his website.

    “Statistically it looked impossible to me, even before the engine blow-up. This looks like a really convenient excuse,” he said.

    In New York, UBS Securities analyst David Strauss has been coming to a similar conclusion.

    In an Aug. 23 report, entitled “787 Flight test Tracker - Time Running Out,” he said the testing schedule trailed the required hours by 36 percent.

    “We estimate Boeing will not complete its first Rolls Royce flight test program until Nov-Dec, with first delivery in Q1,” the report said.

    Even more troubled is the GE variant, which Strauss’ report said had flown just over 100 hours by Aug. 10, versus the 500 hours UBS had projected.

    Aboulafia, Hamilton and Raetzloff all think deliveries will be even later than the first quarter.

    Raetzloff doesn’t think Boeing can finished the required 2,400 hours until mid-February. Add three months needed for FAA certification?

    “I’m thinking July,” Raetzloff said about first delivery. Aboulafia thinks "April or May."

    As for Airbus’ competing A350, and recent reports that it’s running late on its projected 2013 delivery date, (which Airbus has denied)?

    Hamilton points out that Airbus has acknowledged that it has already eaten up most of the margins in its own development schedule.

    “When you’ve eaten the margins up this far in advance of entry into service, I don’t see how there won’t be delays,” he said.

    Aboulafia agreed, and expects two years of A350 delays. "We’ve always had 2015 as a realistic date for the A350,” he said.

    Read more: Analysts: Boeing 787 delayed until spring - Puget Sound Business Journal (Seattle)

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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par aeroduO5 Sam 28 Aoû 2010 - 10:02

    Bonjour à tous.

    Pour les ETOPS il est peut-être possible de se contenter de peu au début.
    C'est pas bon pour le prestige mais ça peut suffire dans un premier temps si ils ont des soucis de ce côté là.
    Ils pourront avoir la certification de certains ETOPS un peu plus tard avec la version B du Trent 1000.
    Je dis ça mais c'est à condition que le package B ne soit pas touché par les problèmes du A. RR dit que c'est le cas mais on n'est pas obligé de les croire, surtout qu'ils ne communiquent pas beaucoup.
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 10:16

    Ben, ANA devrait pouvoir desservir TOUTES les iles du Japon, avec ses 787- T1000, sans les ETOPS , non ?? clown
    Beochien
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 14:52

    Decidément ...

    Les chapeaux doivent se manger un jour, sel et poivre pas refusés ...
    Les couleuvres c'est pareil, avec du jus de citron vert, c'est même bon !
    De grands numéros de philosophie garantis, et en cours, la gym et le grand écart, font partie du spectacle !

    Chez a.news, ça vaut le voyage, bien que le manque d'argumentation frise l'indigence, la conspiration, les tordus et malhonnêtes de l'intellect, l'ennemi d'ailleurs, le bashing anti-Boeing ... bof, quand c'est tout ce qu'il reste pour essayer d'argumenter, c'est triste !
    pour les morceaux choisis .... ben allez les lire c'est assez comique !

    Un peu plus dans la finesse, et plus malins, on peut lire avec un certain plaisir le commentaire de Fleetbuzz !

    http://www.fleetbuzzeditorial.com/2010/08/27/787delay/

    Bien, pour le T-1000, happening garanti !
    La preuve du A+B , assortie du A', du B', du A sans B, Et du B sans A, sur fond de certifications, de livraisons et d'ETOPS ... une alchimie encore secrète, mais qui devra être mise à jour ... un jour !

    Le peuple, la presse, la bourse, les Airlines et beaucoup d'autres attendent ... trop de bruit après cette casse, pour ne pas répondre "proprement"
    La contrainte et la pression sont là, RR n'y échappera pas !

    Je n'exclus pas du tout le facteur accidentel ayant occasionné un sur-régime inopportun, contrôles, banc d'essai, fadec's, admissions de fuel bloquées ouvertes, etc, le coup d'accélérateur fatal imprévu, ce serait le moindre mal ...

    Et je le souhaîte pour RR, qui mérite plus que ses Zeelotes à contre courant, et que ses nouveaux détracteurs !
    RR qui doit un jour réussir son Trent XWB, comme promis, on l'espère tous, et avec un nouveau Fan GKN, peut être plus efficace, que les fan's métalliques actuels ! Prendre un brevet SNECMA peut être, il semblerait que ça marche trés bien sur le Leap X !

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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Sam 28 Aoû 2010 - 15:33

    Bonjour à tous,

    une question me taraude l'esprit. Boeing a dit que le nouveau retard du 787 n'affectera pas les comptes de Boeing. Est-ce que cela voudrait dire qu'ils avaient prévu de livrer 1 seul 787 fin 2010 tout en sachant que les livraisons suivantes allaientt être beaucoup plus tardives ? (un peu comme le 380 )

    Vous en pensez quoi vous ?


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 15:42

    Salut Art-Way

    Ca veut dire qu'ils ont ... 10 milliards de $ de cash ... merci les subventions militaires, donc pas de soucis !
    Et qu'ils construisent les "Frames" donc que quand cela se débloque, tout devrait être livré en masse en 2011 ... et ça c'est encore à prouver !

    Et 2-3 mois après 2 ans 1/2 d'attente, bof, ça ne compte plus guère !

    Ils on l'air plus inquiets pour les vibrations structurelles du 748, état major au placard ce matin !

    Là, ce sont tous les calculs à revoir, pour des éléments très anciens, accouplés aux nouveaux désign, et des PB probables de générations de CAD's et autres soft de contrôle et de simulation des vibrations !
    PB déjà connus chez Airbus et SNECMA !
    Pour le 748, c'est ou re-étude et re-désign, ou renforts et prise de poids, s'ils veulent faire vite et simple !

    JPRS


    Dernière édition par Beochien le Sam 28 Aoû 2010 - 15:54, édité 1 fois
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Sam 28 Aoû 2010 - 15:53

    Salut Beochien,

    Oui c'est vrai on peut voir cela de cette façon aussi. Very Happy

    Par contre, on savait depuis quelques mois, que le premier 787 allait être livré début janvier 2011, dixit ANA lui-même, donc ce nouveau décalage ne peut pas être totalement lié au problème du Trent. Je ne pense pas qu'ANA pouvait prédire ce problème chez RR lol!

    C'est pour cela que je pense que Boeing livrera le premier exemplaire (avec ETOPS 30 Boeing 787 (partie 1) - Page 28 7739 ) puis prendra quelque mois pour livrer les suivants.


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 16:02

    Salut Art-Way !

    Pour le Trent, ben à part basher un peu le basheur ..
    Personne ne sait vraiment !
    Si la version A va à la poubelle et que la B fonctionne, c'est juste qq mois et ça vaut la peine ! Les Etops suivront bien un jour !
    Le retard était acquis pour une paire de mois côté essais, pour le reste, la clef est chez RR !

    Les analystes (???) tendent pour Mars mini, voire Mai !
    Donc ce ne sont déjà plus les 2-3 mois dus au essais .... mais déjà le 2nd quarter qui pointe le bout de son nez !

    A suivre, ce n'est pas assez clair côté moteur pour l'instant, pour tirer des conclusions !
    B et RR ne vont pas couper à une vraie mise au point !

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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Sam 28 Aoû 2010 - 16:04

    Ah bon, on parle déjà de fin Mars, voir Mai ???


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    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 16:09

    C'est juste un peu avant !

    ------------- L'article du Seattle Bizz Journal -----------------

    http://seattle.bizjournals.com/seattle/blog/2010/08/analysts_further_boeing_787_delays_no_surprise.html

    Analysts: Boeing 787 delayed until spring
    Friday, August 27, 2010, 12:15pm PDT | Modified: Friday, August 27, 2010, 12:22pm

    Wall Street seems to be taking Boeing’s Friday announcement of further 787 delays in stride, with Boeing stock up Friday — at least partly because many observers already had concluded the test program was so far behind that Boeing couldn’t deliver any Dreamliners in 2010.

    “Wall Street is so immune to more delays, as long as they aren’t substantial delays,” said aerospace analyst Scott Hamilton, president of Issaquah-based Leeham Co. LLC.

    He and Richard Aboulafia, aerospace analyst for the Teal Group, outside Washington, D.C., believe the delivery delays could now stretch into spring.

    “We’d had this in our forecast a long time ago. Nobody believed in 2010,” he said about the delay. “Boeing has had a consistent pattern of being very aggressive, and setting themselves up for disappointment with the schedule.”

    While the recent news pins most of the new delays on the failure of a test Rolls Royce engine in England, Boeing has been falling behind its previously stated goal of 2,400 test hours for the 787 by Sept. 15. This was needed to achieve FAA certification for the aircraft, and deliver it by the end of 2010.

    As early as April, Edmonds statistician Tim Raetzloff, who also operates a business computer company, was concluding the program wasn’t proceeding rapidly enough to make that September deadline.

    Raetzloff has been keeping detailed records of each day's test flight results, and posting them on his website.

    “Statistically it looked impossible to me, even before the engine blow-up. This looks like a really convenient excuse,” he said.

    In New York, UBS Securities analyst David Strauss has been coming to a similar conclusion.

    In an Aug. 23 report, entitled “787 Flight test Tracker - Time Running Out,” he said the testing schedule trailed the required hours by 36 percent.

    “We estimate Boeing will not complete its first Rolls Royce flight test program until Nov-Dec, with first delivery in Q1,” the report said.

    Even more troubled is the GE variant, which Strauss’ report said had flown just over 100 hours by Aug. 10, versus the 500 hours UBS had projected.

    Aboulafia, Hamilton and Raetzloff all think deliveries will be even later than the first quarter.

    Raetzloff doesn’t think Boeing can finished the required 2,400 hours until mid-February. Add three months needed for FAA certification?

    “I’m thinking July,” Raetzloff said about first delivery. Aboulafia thinks "April or May."


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Sam 28 Aoû 2010 - 16:12

    Merci Beochien...

    Si c'est Juin 2011....il y aura d'autres annulations...


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    Message par Beochien Sam 28 Aoû 2010 - 16:15

    Ce serait combien d'années après la cérémonie du roll out ??
    Ca ne va pas nous rajeunir !

    Ce que j'essaye de mesurer (Estimer) depuis un certain temps ...
    C'est le temps qui s'écoulera entre :

    l'EIS du 787
    Et le premier vol du A350 !
    Disons que cela tend vers les 2 Ans , si Airbus ... ne fait pas sa part d'erreurs ... ????

    JPRS


    Dernière édition par Beochien le Sam 28 Aoû 2010 - 16:31, édité 2 fois
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    Message par art_way Sam 28 Aoû 2010 - 16:19

    4 ans...le temps de transformer le plastoc en composite...


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    Message par aeroduO5 Sam 28 Aoû 2010 - 18:56

    J'y vais aussi de mon petit pronostic.

    Si on prend mars 2011 pour le 787 et septembre 2013 pour l'A 350 ça nous donne 2 ans et demi.
    Je crois qu'il faut s'attendre à 6 mois de retard chez Airbus (ce qui est honnête) ce qui nous donnera 3ans. Ca me paraît tenir la route.
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    Message par Poncho (Admin) Sam 28 Aoû 2010 - 20:21

    Bonsoir

    Je pense que l'incident chez RR tombe à point pour Boeing qui avait déjà du mal avec son programme (notamment les pb d'instrumentation) et aussi ses fournisseurs.
    Par contre RR n'avait tjs pas livré les moteurs de série, ce qui pour des livraisons sous 3 mois me semble un peu juste ? Reste à savoir si ce décalage de livraison est lié aux pb de Boeing ou à des pb internes

    Pour l'ETOPS, il est effectivement possible de faire des vols sans... la mer du japon n'est pas très large

    Un petit rappel

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Extended-range_Twin-engine_Operation_Performance_Standards



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    Message par Rasta' Lun 30 Aoû 2010 - 10:55

    Le seul truc rassurant avec Aboulafia, c'est qu'il se plante tout le temps Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Icon_razz
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    Message par Beochien Lun 30 Aoû 2010 - 17:42

    Bonjour !

    Une paire d'idées qui me grattent depuis ce matin !

    La certification du B787, a besoin de moteurs pour effectuer des heures d'essais ! Il en a 8 , des RR un peu gourmands mais qui marchent !

    Il a besoin aussi de modèles de moteurs de production, pour finir les certifications, les Etops peut être... et il ne les a pas le B787 !
    1 Avion manque à l'appel chez GE (1 sur 2 )
    Et les modèles de production chez RR !
    Pour XX raisons, derniers tweakings, balayage des débris à Derby, etc !
    Donc retard de 3-4 mois de plus à la vista !
    Hors jeu du blâme corporatif qui n'est pas triste, ou franchement comique suivant l'endroit ou l'on se trouve (Pas pour les clients)

    On peut juste penser que les grandes corps de la planète se comportent bien légèrement !

    Une idée aussi sotte que grenue ...
    Et si, BA, en profitait (On dirait qu'ils le préparent, vu leur attitude) disons pour repasser une partie des compensations sur le dos des motoristes, dernier maillon fautif de l'affaire !

    HéHé, 2, milliards par an, 5 milliards today, et le compteur qui tourne !
    Pour les tordus de la gestion corporative, ben ça vaudrait la peine de négocier un partage!
    Disons, la moitié des pénalités de retard pour les motoristes, avec la plus belle part pour RR !
    Ca pourrait expliquer certaines mauvaises humeurs inexplicables !
    Signé : L'avocat du diable Twisted Evil

    Bon, a part celà, vu sur le Web, que les Kenyans, n'ont pas réussit à négocier des indemnisations avec Boeing ! Ils renonceraient à leurs B787 !

    Bof les pauvres africains, pas trop importants, ni prioritaires pour le business plan de BA, si ca coûte trop cher, pourquoi les livrer, d'abord ils n'ont pas de bons avocats, c'est coûteux, et en plus, ils auront du mal à récupérer leur initial !

    Juste comme si Boeing commençait à renoncer à livrer et à indemniser les petits clients du B787, trop mal placés dans le planning !
    Ne pas oublier, que vu le rythme de production, déjà réduit, et avec les incertitudes, ce sont 4 ou 5 ans de retard et de pénalités, à la fin , pour les derniers, vers 2018-19 !

    Mieux vaut laisser tomber les insignificatifs ... non !

    Un peu pervers today, mais ... Twisted Evil

    JPRS
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Lun 30 Aoû 2010 - 20:08

    Bonsoir !

    De remarquables articles sur Airinsight !

    Recommandé par Scott Hamilton !
    Ne pas oublier de les ouvrir !
    Rien à ajouter !

    Si ! J'ajoute des détails pris sur le Seattle PI ! Des bons, derrière cette page, c'est vu !

    I can't speak as certainly as AirInsight, the joint home of analysts Ernie Arvai, Scott Hamilton and Addison Schonland. But the post has a point in noting that this is the first we've heard of any issues with Rolls-Royce and that, following all sorts of other supplier issues: "Boeing, in a way, needs a new excuse."

    http://airinsight.wordpress.com/2010/08/30/additional-delays-cripple-boeing%E2%80%99s-strategy-and-finances/#more-243

    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/219768.asp#extended

    -------------- Si J'ajoute encore, un extrait Posted by Addison Schonland !----------------

    La responsabilité de RR, pour le moins diluée dans ce bazar !
    Enfin qq chose pour remonter le moral du Jeddih !
    Ce qui n'exempte pas RR pour autant, les moteurs manquent !
    20 milliards de $ le coût actuel du projet (Pénalités inclues ??? 5 milliards today)

    --------------------
    * Is the Rolls-Royce engine excuse viable?

    The fact that both companies were at odds over the wording of the delay press release tells us they had rather different views of the news. Boeing needed an external reason for the delay because anything else would really look bad for a program that has had more hiccups than any other in Boeing’s history.

    Rolls-Royce has a lot at risk on the 787 program as one of two engine choices. Rolls-Royce has a 38% of 787 engine orders announced. Rolls-Royce says the engine test failure will not delay it providing engines for the 787’s certification. Boeing says it will delay the certification process.

    Were the engine issue the only item, one might believe Boeing. But there are other issues such as Alenia’s workmanship on the horizontal stabilizer which was also mentioned by Boeing as part of the delay.

    Clearly there is a disconnect – to date there has been no mention of Rolls-Royce engine supply shortages. One has to wonder why the engine that failed is so crucial to the test program. The paucity of information suggests that the delay announced by Boeing probably has to do with more than just the engine issue.

    * What other problems really led to this delay?

    The primary problem that has been a perennial cause for delay is the complexity of the 787 supply chain. With vendors across the globe, Boeing has had a tough time ensuring parts shipped to Everett arrive as required. The industry was taught a new term from the 787 program – “traveled work”. This term describes incomplete work that arrives at Everett that Boeing’s engineers have to complete and or fix. Boeing has had to go so far as buy one of its primary 787 vendors in order to take control of the build quality issues.

    Boeing has faced problems with trying to get properly assembled parts arriving at the correct time in order to assemble the 787. Too much of the assembly has been outsourced and left to vendors for quality control. Boeing’s project management skills and resources have been stretched. Untimely layoffs of experienced, but expensive, labor have not helped. The 787 program’s timing in terms of resource requirements have been so severe that the 787 program has led to delays in the 747-8 program. In addition, the negative cash flow from these programs has delayed work on 777 and 737 replacement studies.

    * Is Rolls-Royce being made into a scapegoat?

    It would seem at this stage that Rolls may be treated as a scapegoat. Even if it is argued that the test engine that failed included special features Boeing planned to use for program launch, Rolls Royce can assemble another. If it is argued that the engine failure caused damage to the test facility, Rolls-Royce has already said this will not delay its own engine development.

    Clearly from Rolls-Royce’s perspective the engine failure event was bad – but not that bad. Indeed, Rolls-Royce announced it had the matter under control on August 17th nearly ten days prior to Boeing’s delay announcement. Consequently one has to wonder how Boeing and Rolls Royce have such a widely different view of the engine failure. If Rolls-Royce can assemble another engine in short order and continue its testing then we know for sure that Boeing overstated the matter. You can expect Rolls-Royce to do just that.

    * Is Rolls-Royce being used to mask fundamental program issues?

    This is the nub of the issue – absent any other program stumbles, Rolls-Royce’s engine failure news would look really bad. But the truth is that Boeing has repeatedly blamed its vendors for delays. “Traveled work”, poor workmanship and faulty parts have all been reasons given before delays. Boeing, in a way, needs a new excuse. Rolls-Royce provides a new name to bring into a program delay.

    Boeing has had numerous problems that have been described as “unknown unknowns”. The 787 program is incredibly complex because of the way Boeing designed it. In order to offset risk and financial burdens, Boeing spread the project around the world. This has proven to be a primary source of trouble. Vendors have not lived up to their side of the deal and repeatedly let Boeing down. But at the same time, Boeing’s project management has been wanting. It has not managed the supply chain effectively to really bring down program risk. Consequently there are good reasons to doubt the latest delay is all about Rolls-Royce.

    * What is the cost?

    Penalty payments to 787 customers may reach $5 billion estimates Myles Walton, a Deutsche Bank AG analyst in New York
    -------------
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mar 31 Aoû 2010 - 10:35

    Sans vraiment trop fouiller, la 2nd édition est visible chez des collégues : clown
    Peu d'infos, il est vrai, et ...
    Le web appartient à tous !
    Et c'est un grand honneur que l'on fait à Avia ! Merci ! Very Happy

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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par jullienaline Mer 1 Sep 2010 - 0:24

    Bonsoir à tous,

    Merci Beochien.
    En attendant, Boeing, par la voix de son directeur financier cherche a rassuré sur les dates de livraison. Il y a des relents de méthode Couet dans cette déclaration.

    UPDATE 1-Boeing CFO repeats 787 deliver target

    Boeing Co is confident it can deliver the first 787 Dreamliner in the middle of the first quarter of 2011, the chief financial officer of the world's largest aerospace and defense company said on Tuesday.

    Speaking at a conference hosted by Morgan Stanley, James Bell reiterated the updated delivery target for the long-delayed carbon-composite commercial aircraft.
    Last week, the company announced another Dreamliner delay -- this one related to a a delay in the availability of a Rolls-Royce Plc engine needed for the final phases of flight testing. The plane is already more than two years behind schedule.
    ...
    http://www.reuters.com/article/idUSN3122648120100831
    Amicalement


    _________________
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 1 Sep 2010 - 1:32

    Bonsir !

    Merci Julienaline !

    Bien, cette com de James Bell, est reprise morceaux par morceaux différents dans diverses agences !

    Une autre partie à lire chez Bloomberg !

    http://www.bloomberg.com/news/2010-08-31/boeing-says-sixth-delay-on-787-dreamliner-jet-won-t-require-charge-in-2010.html

    -------------

    RR la dernière paille dans le dos du chameau ... expression nouvelle pour moi !

    Et ceci :
    ----------
    The company still plans to decide whether to offer an
    upgraded engine or develop a replacement model on the narrowbody
    737 by year-end or sooner, he said.
    Boeing is also evaluating new or upgraded versions of its
    777 model and won’t proceed with two major development programs
    at once, he said.
    ----------Donc un nouveau 777 ou un nouveau 737, pas les deux, et pas encore décidé pour lequel !Intéressante phrase !
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par macintosh Mer 1 Sep 2010 - 10:20

    Bonjour Beochien,

    Un rapide complement non aero : la vraie expression est "the straw that broke the camel back". Avec même un article dans wiki :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_that_broke_the_camel%27s_back

    Sans vouloir en rajouter sur le dos du chameaux, je crois qu'il ne valait effectivement mieux pas qu'ils déclarent le dos du chameau cassé.
    (il faut en garder un peu sous le pied... dans un an ils auront, hélas, très probablement encore des problèmes de ramp-up, comme tout avionneur qui se respecte... alors, du respect pour les chameaux Very Happy ).
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 1 Sep 2010 - 10:28

    Merci MacIntosh!
    On en apprend tous les jours de la culture Arabo-British !
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 1 Sep 2010 - 19:51

    Bonsoir !

    Vu par Jeannot chez les collégues (quote, seulement quand on peut vérifier même après ... pas tjrs aisé ) !

    Boeing sort la grosse Bertha pas sûr qu'elle porte de Chicago à Seattle, menfin ! Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Icon_elephant

    10 787 alignés sur le tarmac pour les essais, Banzaï, faut que ça s'agite, c'est la guerre aux délais qui vient d'être déclarée !
    Le Boss a du taper sur la table, à mon avis il est au bout du rouleau !

    Sur le blog de Scott Hamilton !
    Ce n'est pas une blague , lire la suite, et gare aux collisions sur les pistes !

    2 Questions :
    1/ Sont ils tellement en retard, pour sortir les Panzers ... sûrement, le 2Q à la vista !
    2/ C'est gentil mais avec quels moteurs ... Noté que les avions assemblés le sont sans moteurs !
    Kanban et just in time, des explications qui ne me suffisent pas ... à moi du moins !
    On peut juste espérer que RR et GE suivent la charge des cuirassés !

    Les Etops reviennent aussi sur le tapis, au passage !

    ------------ L'article de Leeham -------------

    http://leehamnews.wordpress.com/2010/09/01/boeing-to-use-10-787s-for-tests/


    Boeing to use 10 787s for tests

    Boeing will use 10 787s to complete
    certification, a Wall Street aerospace analyst reported today in a
    research note, the first time this has been revealed.
    Richard Safran of Buckingham Research writes:

    Originally,
    BA intended to use six 787 test aircraft for certification. BA CEO
    Jim McNerney previously spoke about contingency plans to maintain the
    787 flight test schedule. One plan was to shift ETOPS (Extended
    Twin-engine Over-ocean Performance Specification) testing from the
    original 6 flight test aircraft to 787 #7-10. In order to prevent
    further delays to the 787 schedule, BA is now using 10 aircraft in the
    certification process. The engine failure of 787 #9 in ground test
    delayed certification (and first delivery) because RR did not have a
    replacement. Since BA is now relying on 10 aircraft for certification
    and given the difficulty getting 787 #6 into the test program (now
    slated for September), we think it’s possible first delivery of the
    787 could slip beyond 1Q11 to 2Q11.


    Separately. we inquired of Boeing about some other aspects of the
    engine issue (Rolls-Royce, as is typical, did not respond for comment).
    We asked Boeing why, after 2 1/2 years
    of delays, there were more engines available that could be used to put
    on the All Nippon Airways plane to maintain first delivery in January
    (December already having been largely written off by
    analysts)–especially considering that Boeing planned to have 30
    airplanes ready for delivery by the time certification was achieved.
    Boeing responded that engines are delivered “just in time,” a common
    supply chain method to control inventory costs.
    Indeed, of the 12 787s assembled but parked on the ramp at Everett
    (WA)’s Paine Field, where the 787 is assembled, none has engines.
    Why was the engine that had the uncontained failure at Rolls so critical to the program and ANA’s delivery?
    Boeing said that two engines are required for ETOPS and “function and
    reliability” (F&R) testing and are uniquely instrumented.
    “Some of this testing will occur on airplanes later in the production
    sequence vs the primary flight test airplanes,” Boeing told us. “This
    is not out of the norm for new airplane programs.”
    Unaware of the plan to use 10 airplanes when we asked our questions,
    we do not have information about the tasks planned for the extra four
    aircraft.

    JPRS
    Beochien
    Beochien
    Whisky Charlie


    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 1 Sep 2010 - 20:35

    Bonsoir !

    Un petit tour chez "A.net" pour prendre la T°

    Un début d'explication du "Cirque" monté avec RR, pas forcément une excuse, mais on commence à comprendre pourquoi le "Boum" de Derby a tout désorganisé !

    Un Thread lancé par Keesje, (Quote) en développement !

    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4916999/

    ------------- Extraits --------------

    De Keesje :

    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4916999/#[/i]

    One plan was to shift ETOPS (Extended Twin-engine Over-ocean Performance Specification) from the original 6 flight test aircraft to 787 #7-10. In order to
    prevent further delays to the 787 schedule, BA is now using 10 aircraft
    in the certification process.


    That's why the missing Trent 1000 for the 9th aircraft influences certification.

    Since BA is now relying on 10 aircraft for certification and given
    the difficulty getting 787 #6 into the test program (now slated for
    September), we think it’s possible first delivery of the 787 could slip
    beyond 1Q11 to 2Q11.


    Would not be unexpected IMO, looking at the variety of known hick-ups in the program planning.
    ----------------------

    De : nyc 777

    Well
    before certain people start getting their undies in a knot because "ohh
    Boeing can't manage its test flight program and now they have to use
    production 787s for test flights"..it has always been the plan to use
    some of the production aircraft in the testing process towards the end
    of the test flight program. Not only were they supposed to do ETOPS
    testing but they wanted to compare ther performanceof the production
    airplanes vs the flight test airplanes with the flight test airplanes
    providing baseline performance data.

    -----------------

    De: Stich
    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4916999/#

    NH might actually be happy to loan some aircraft for ETOPS testing since as I recall, the Japanese
    Authorities are requiring a year of NH operation before they will grant the necessary certificate. Perhaps NH can apply these hours towards
    that requirement?
    ------------
    De : TDScanuck

    Yes, but there are certification tests beyond F&R and ETOPS...

    Quoting Zeke (Reply 10):

    e.g. http://787flighttest.com/2010/01/ lists what tasks are assigned to each aircraft.
    Yes. But there are tests that aren't listed there for *any* flight test
    airplane that are required for certification, which means Boeing must
    have been planning to do them on production aircraft.

    The point is that "flight test aircraft" and "aircraft on which you do
    flight tests" aren't the same thing. A flight test aircraft is one that
    is built for flight testing and equipped for such. You can do flight
    tests on production aircraft (it happens all the time).[/color][/font]
    ----------------

    Pour le reste, ben allez le lire les amis !

    JPRS


    Dernière édition par Beochien le Mer 1 Sep 2010 - 20:52, édité 1 fois
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 28 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 1 Sep 2010 - 21:04

    J'ajoute ce soir !

    Ou ce plan de 10 avions pour les 787 d'essais, sur la fin, était lancé et connu des principaux fournisseurs, dont RR, et GE, et bon, il y a un pépin sur la route !

    Ou ce plan sort du chapeau de Chicago à la dernière minute et on va droit à un Chicago-gate (Ou Seattle-gate )

    Opinion tout à fait personnelle !

    Juste à suivre!

    JPRS

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