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    American Airlines ! AAL ! AA


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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 12:34

    Oui Paul
    Bien d'accord avec toi
    Ca cadre avec ce qui se disait qu'AA avait fait son deal avec Airbus sans en informer Boeing...

    Beochien
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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Beochien Mer 20 Juil 2011 - 12:40

    Merci Poncho !
    Je l'avais vu, c'est (En principe) un A.net dans la press network, ou CNN peut être, et ils ont des pré-release, avec un top por l'heure de diffusion !
    Rien de garanti pour autant !
    Mais ça commence à se resserrer côté fourchette !
    Peu de chances pour un perdant total, A et B devraient être servis !

    JPRS

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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:02

    http://aa.mediaroom.com/index.php?s=43&item=3286
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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:03



    Under the agreement with Boeing, American plans to acquire a total of 200 additional aircraft from the 737 family, with options for another 100 737 family aircraft. American has the flexibility to convert the new deliveries into variants within the 737 family, including the 737-700, 737-800 and 737-900ER.

    As part of the Boeing agreement, American will take delivery of 100 aircraft from Boeing's current 737NG family starting in 2013, including three 737-800 options that had been exercised as of July 1, 2011. American also intends to order 100 of Boeing's expected new evolution of the 737NG, with a new engine that would offer even more significant fuel-efficiency gains over today's models. American is pleased to be the first airline to commit to Boeing's new 737 family offering, which is expected to provide a new level of economic efficiency and operational performance, pending final confirmation of the program by Boeing. This airplane would be powered by CFM International's LEAP-X engine.


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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:03



    American also will acquire a total of 260 Airbus aircraft from the A320 Family and will have 365 options and purchase rights for additional aircraft. American has the flexibility to convert its delivery positions into variants within the A320 Family, including the A319 and A321.

    American will take delivery of 130 current-generation Airbus A320 Family aircraft beginning in 2013. Beginning in 2017 American will begin taking delivery of 130 aircraft from the A320neo (New Engine Option) Family featuring next-generation engine technology. The new aircraft are approximately 15 percent more fuel efficient than today's models. American will be the first network airline in the U.S. to deploy this new-technology aircraft.

    The A320 Family features cabin interiors with increased overhead storage, reduced noise and ambient lighting options.



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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:05

    Donc

    200 boeing + 100 options
    100 à 2013 NG classiques et 100 737 RE...

    260 airbus + 365 options (!!!) toute la famille
    130 Classics pour 2013 et 2017 pour les NEO
    Nouvel intérieur ?


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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:10

    A noter : pas Bombardier dans le panier -> rationalisation de la flotte autour des 737 / A320 (même en remplacement des 767-200 !)

    A noter : pas d'avions régionaux pour au moins une bonne raison :

    AMR souhaite se séparer d'American Eagle !


    http://aa.mediaroom.com/index.php?s=43&item=3285


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    Message par pascal83 Mer 20 Juil 2011 - 13:23

    AA a commandé 260 a320 est confirme 365 option s
    http://www.boursier.com/actions/actualites/news/eads-amr-commande-260-a320-et-pose-des-options-pour-365-autres-443137.html?sitemap
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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:26

    Pas de motorisation annoncée sur les A320 ... il me semble

    M'enfin vu qu'il y a des "classics" j'imagine mal PW monter dans le vague ... sauf à bricoler qqchose avec IAE ... (enfin ils se sont mis d'accord avec rolls donc... pourquoi pas ne pas croire au Pernod Elle)

    Flotte AA

    757 : RR
    767 GE
    777-200 RR
    MD : PW

    Ils connaissent tout le monde donc


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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:33

    Admin a écrit:Bon ben demain va être une journée intéressante alors...

    Une pièce sur 100% Boeing...

    Je ne m'étais vraiment pas trompé

    Le 737RE est bien 100% Boeing, sans Embraer

    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 662529

    C'est capillotracté ?

    Leahy doit être heureux

    Au passage on sent que sur des commandes comme ça avec des échéances assez courtes pour le début et la fin des livraisons, il est impossible de passer avec un seul fabricant ... trop de commande
    Va y avoir de la place pour bombardier sur d'autres appels d'offre, surtout avec un CS500


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    Message par Rasta' Mer 20 Juil 2011 - 13:39

    Hello et voici le communiqué officiel d'Airbus

    http://www.airbus.com/no_cache/newsevents/news-events-single/detail/american-airlines-acquires-260-airbus-a320-family-aircraft/?utm_source=article&utm_medium=all_news&utm_campaign=RSS
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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:42

    http://www.airbus.com/presscentre/pressreleases/press-release-detail/detail/american-airlines-acquires-260-airbus-a320-family-aircraft/

    Confirmation qu'AA n'a pas choisi son motoriste pour l'A320 ...
    Etonnant quand même


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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:44

    Et pour faire bonne mesure

    http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1845


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    Message par pascal83 Mer 20 Juil 2011 - 13:46

    http://www.romandie.com/news/n/_Contrat_record_d_American_Airlines_260_Airbus_et_200_Boeing200720111307.asp
    b
    la commande est constitué pour a de 260 a320 130 classic et 130 néo
    et une option sur 365
    pour b de 200 737 et 100 option
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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 13:58

    Petite info les A321 qui feront du transcon seront à priori 3 classes ?
    Les 767-200ER du service intérieur sont config en 10 First 30 biz et 128 eco (168 au total)
    Un A321 en 3 classes sera forcément plus léger et moins restreint sur du transcon (un siège biz pèse quand même moins qu'un passager)


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    Message par Beochien Mer 20 Juil 2011 - 14:03

    Juste l'impression que ...

    AA va renouveller 2 fois sa flotte !
    Une fois en leasing !
    Et aprés avec des NEO A et B !


    Si les négoces vont bien, on garde qq temps de plus les "Classic" ou ... on exerce les options !
    Si ça va mal, ou pas trop bien, on rend les locations dés que les NEO débarquent !
    Et si Boeing (Ou Airbus) merdouille son EIS, on est encore en relative sécurité !
    Tout est paré bordé, CQFD !

    C'est bien, sauf si le LeapX connaît des PB ! clown

    La cde Airbus était effectivement un MOU bien tenu secret, et d'il y a plus d'un mois, lequel n'a pas bougé fondamentalement, les premiers chiffres de Scott Hamilton , je crois, étaient les bons !

    Et que la cde Boeing a été rajoutée, greffée, cette semaine, quand ils ont enfin cédé sur le 737 NEO !
    Sinon, c'était zéro ! Pas tendre les AA !

    Noter la nuance dans la "Cde" des 737 NEO ... un avion pour 2017, " Is expected, ... pending final confirmation"
    On a déjà vu plus ferme ! Présentez donc votre avion un peu mieux Mrs les Boeing, on peut encore dire non ! No

    American also intends to order 100 of Boeing's expected new evolution of
    the 737NG, with a new engine that would offer even more significant
    fuel-efficiency gains over today's models. American is pleased to be the
    first airline to commit to Boeing's new 737 family offering, which is
    expected to provide a new level of economic efficiency and operational
    performance, pending final confirmation of the program by Boeing. This
    airplane would be powered by CFM International's LEAP-X engine.


    A part celà, un financement à 100% hors NEO, à travers des lease ...
    Pas beaucoup de détails mais avec 13 milliard à une moyenne de 50 Millions, et plus, par avion, ça passe !
    Boeing s'est sûrement aligné sur les conditions Airbus !

    American also will benefit from approximately $13 billion of committed
    financing provided by the manufacturers through lease transactions that
    will help maximize balance sheet flexibility and reduce risk. The
    financing fully covers the first 230 deliveries.


    Bien à part celà des chiffres impressionnants , 460 Avions neufs sur 10 ans, seulement pour les MC !
    Et 465 options ... bien, pour les options, ça va dépendre de ce que vaudront les NEO de A et B !

    Noté aussi, AA les premiers à lancer les A320 NEO aux USA (En LeapX je suppose)
    Hum, et Virgin qu'en pense t'il ??
    Clients de lancement d'un 737 NEO de papier aussi, ça c'est sûr, personne ne le leur re-prendra !
    J'aimerais voir la trombine de Jim Albaught, obligé la baïonette dans le cul ... à lancer son 737 NEO !
    Comique, et au passage on a eu encore qq fois raison, American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 792682 notamment pour le 737 NEO, même si ce n'était pas dans les plans de Boeing American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 382782 !

    Airbus et JL aussi avaient raison, la cde géante de Airasia, c'était la plus grande, pour l'instant ... disait JL !

    JPRS
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    Message par Poncho (Admin) Mer 20 Juil 2011 - 14:58

    Et hop

    http://leehamnews.files.wordpress.com/2011/07/amr-aircraft.pdf?bcsi_scan_5F7808CB20FE6836=lTdgLs9NUhPKwmkRQEYk1lCD648TAAAA2qbvAw==&bcsi_scan_filename=amr-aircraft.pdf


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    Message par macintosh Mer 20 Juil 2011 - 21:35

    Bonsoir,
    Impressionnante commande, et magnifique succés pour Airbus en particulier.
    Les articles mentionnent 130 A320 + 130 A320NEO, mais sans préciser les modèles retenus. Les images de synthèse par AA, qui circulent en particulier sur le fil a.net (énorme, comme il se doit) montrent un A319 et un A321. Devons nous donc lire quelque chose comme :
    - MD80 -> A319
    - B757 -> A321
    avec quelques A320 au milieu ?

    Jusqu'à présent, le 319NEO s'était relativement peu vendu (de même que le 321NEO d'ailleurs) ; pourrait il s'agir du (très franc) décollage de ce modèle ?
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    Message par pascal83 Mer 20 Juil 2011 - 22:44

    et maintenant à qui le tour?
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    Message par aeroduO5 Jeu 21 Juil 2011 - 20:53

    Je ne pense pas qu'il y aura beaucoup d'A319.
    Je pense que ce seront plutôt des A320 et A321.
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    Message par Poncho (Admin) Lun 25 Juil 2011 - 23:17

    Je le mets là, mais je ne suis pas convaincu que ça soit la meilleure place...

    http://leehamnews.wordpress.com/2011/07/25/strategically-speaking-why-american-airlines/

    Histoire de poker etc etc

    Boeing qui retarde son annonce du NSA pour qu'Airbus atteigne le point de non retour sur le NEO (avec 1000 commandes...) et qui le claironne
    Airbus qui force avec le deal AA Boeing à abandonner le NSA pour le NEO
    Cela dit 2018 pour une première livraison sur le 737 c'est bien tard


    Update, 11:30am PDT July 25: The Ft. Worth Star-Telegram summarizes the delivery schedule of the huge AA order. Of particular note: AA doesn’t receive its first 737RE until 2018. This raises the question: is the EIS of the 737RE not until 2018? Or is AA truly not the “launch operator” of the 737RE (we wonder what a certain UK person would have to say about this)?

    Original Post:

    Wells Fargo issued a note today in which one small segment said:

    “One curiosity about Airbus’s and Boeing’s aggressive marketing campaigns to replace AA’s narrow-bodies is the extent to which the manufacturers appear to have cut deals for one of the least profitable airlines in the world.

    “We understand the “strategic” importance of AA, but according to consensus estimates AA is not expected to generate any profit until after 2013. Meanwhile, healthier airlines (see Delta, Ryanair, and Southwest above) are also looking at major re-fleeting plans and no doubt will pursue comparably attractive pricing and financing terms.”

    The conventional wisdom is that Airbus wanted to penetrate American and brake the Boeing exclusivity, and this is certainly true. We have a broader take.

    A key strategic objective was, in our view, forcing Boeing to re-engine rather than go with a new airplane.

    Key Boeing personnel had earlier this year told investors’ days and Wall Street analysts that one of their objectives was to wait long enough for Airbus to be irrevocably committed to the NEO program and then spring a trap with the New Small Airplane that would dramatically eclipse the NEO.

    It did not, of course, take very long for this to leak out inasmuch as analysts like to write about these things. We reported the reporting, so Airbus clearly understood Boeing’s thinking.

    How real the thinking was, or whether it was just bravado, is something that only Boeing could say. But if Boeing could pull off the NSA, Airbus might very well have been in danger of having an obsolete product before it ever flew.

    Reuters had this story in which it touched on this very point.

    So Airbus had to do what it could to force Boeing’s hand.

    John Leahy, COO-Customers for Airbus, predicted all along Boeing’s NSA would not be built and that if a US Boeing operator defected to the NEO, Boeing would re-engine the 737. Re-engining the 737 would make the NSA stillborn, for now.

    And this is exactly what happened. Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh says the NSA has now been pushed out to the second half of the next decade, and Airbus officials were strutting that they had forced Boeing into the RE–a view largely held by the aerospace analysts and other observers.

    Or is that what’s happened? One source close to the situation says it’s not beyond the realm of possibility that Boeing could pull a rabbit out of the hat and forego the RE in favor of the NSA for American. We think Heaven and Earth would have to move, but stranger things have happened.

    Two sources with direct knowledge of the competition tell us Boeing was offering the NSA right up until Tuesday night when time ran out and the RE became the default. Albaugh said the next day at the press conference that Boeing could not figure out how to build a composite NSA at the rate of 40-60 a month, and indeed the lack of composite production capacity is something we wrote about months and months ago–not the technological challenges of the NSA itself.

    But getting back to the point of this post, strategically forcing Boeing into the RE was probably more important than the AA order. And for this, Airbus’ Leahy probably is going to be the most influential person in commercial aviation this year.


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    Message par Beochien Mar 26 Juil 2011 - 7:51

    Bien intéressant et ... un peu tordu mais ... le scénario reste tjrs possible d'ici 3 mois, bien que peu probable !
    Aprés ce sera fini !

    L'os dans le scénario Boeing s'appelle le B787 !
    Sortir effectivement leur 797 pour 2019, aurait été une vraie cata pour le A320 NEO , sauf que personne ne les a cru, Boeing, because le B787 !
    Sans parler d'un Ramp-Up qui risquait de demander 3-4 ans !

    Un coup manqué de peu par le Mktg Boeing pour ne pas avoir été prêts avant le Bourget avec leur "NSA" , c'est tout !
    Time Out pour Boeing, Grosse chance pour JL !!!!

    JPRS
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    Message par pascal83 Mar 26 Juil 2011 - 8:21

    salut la composition de la commande d'airbis par aa

    est 130 a320 qui seront loué

    et 130 néo qui seront acheté
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    Message par Beochien Mar 26 Juil 2011 - 8:43

    Oui Pascal !

    C'était vu !
    C'est plus clair pour Airbus A320 NEO que pour le Boeing RE d'ailleurs, pour les achats disons, "Fermes" !
    Ce sont les termes des leasing A et B qui étaient encore assez vagues, et c'est important de voir comment ça va se re-couper avec les livraisons de MC re-motorisés !

    Bien, je viens de trouver celà ...
    Le Leasing serait de 10 ans, mêmes conditions pour A et B chez AA !
    Donc des retours de leasing a partir de 2023 , c'est bien !
    Plus long que ce que je pensais.... les MC Classic et les Re-motorisésvont se superposer qq années chez AA, aprés, il restera les options !
    A supposer que AA tienne le choc ... et ça reste à prouver !

    Un long article de Sky Talk !

    ----------- Sky Talk, le lien et un extrait --------------------

    http://blogs.star-telegram.com/sky_talk/2011/07/more-details-on-americans-deals-with-boeing-and-airbus.html

    ----------------------

    American entered into agreements (the Boeing Agreements) with The Boeing Company (Boeing) on July 19, 2011 to acquire 100 additional Boeing 737 Next Generation aircraft (the firm NG Aircraft), which, subject to certain limitations, may consist of Boeing 737-700, 737-800, or 737-900 ER aircraft.

    The firm NG Aircraft include three Boeing 737-800 aircraft for which American exercised purchase rights on June 30, 2011.
    Twenty of the firm NG Aircraft are scheduled to be delivered in each of the years 2013-2017. Under the Boeing Agreements, American also expects to acquire 100 Boeing 737 Next Generation “re-engined” aircraft (the Re-Engined NG Aircraft), to be equipped with new, more fuel efficient engines.

    American’s acquisition of Re-Engined NG Aircraft is subject to a number of conditions, including Boeing’s approval of the launch of the Boeing 737 re-engined aircraft program and negotiation of definitive agreements
    with Boeing to acquire such aircraft.

    If acquired, 20 Re-Engined NG Aircraft would be scheduled to be delivered in each of the years 2018-2022.

    In addition, under the Boeing Agreements, American acquired purchase rights for 40 additional Boeing 737 Next Generation Aircraft, which, if exercised, would be delivered in the years 2015-2018, and purchase rights for 60 additional Boeing 737 Next Generation “re-engined” aircraft, which, if exercised, would be delivered in the years 2020-2025.

    Boeing agreed to provide primary lease financing to American for the firm NG Aircraft. If American elects to use this lease financing on any firm NG Aircraft, then subject to certain terms and conditions, including the absence of defaults under certain other agreements, BCC Equipment Leasing Corporation (a subsidiary of Boeing) or a third party arranged by Boeing will enter into a lease for such aircraft with American for an initial term of ten years.

    Each lease will include customary terms and conditions, including covenants regarding maintenance, operation, registration, liens and insurance with respect to the aircraft, as well as defaults relating to payment and performance of lease obligations and certain cross-default arrangements.

    If American does not elect to lease any firm NG Aircraft using the lease financing provided by Boeing, American may purchase such aircraft using other financing provided by a third party and arranged directly by American.

    ------------

    American entered into agreements (the Airbus Agreements) with Airbus S.A.S. (Airbus) on July 20, 2011.

    Under the Airbus Agreements, American committed to lease 130 Airbus current generation A320 family aircraft
    (the firm Current Generation Airbus Aircraft) which, subject to certain limitations, may consist of A319, A320 or A321 Aircraft, and committed to purchase 130 Airbus A320 family “new engine option” aircraft (the firm NEO Airbus Aircraft), to be equipped with new, more fuel efficient engines.

    Between 20-35 of the firm Current Generation Airbus Aircraft are scheduled to be delivered in each of the years 2013-2017.
    Ten firm NEO Airbus Aircraft are scheduled to be delivered in 2017 and thereafter between 20-25 firm NEO Airbus Aircraft are scheduled to be delivered in each of the years 2018-2022.

    In addition, American acquired 70 options and 15 purchase rights for additional Airbus current generation A320
    family aircraft, which, if exercised, would be delivered in years 2014-2017, and options for 280 additional Airbus A320 family “new engine option” aircraft, which, if exercised, would be delivered in the years
    2017-2025.

    Under the Airbus Agreements, subject to American’s rights to purchase firm Current Generation Airbus Aircraft in certain circumstances, and subject to certain terms and conditions, including the absence of defaults under certain other agreements, the firm Current Generation Airbus Aircraft will be financed under leases with initial
    terms of ten years with Airbus or one of its affiliates, or with a third party arranged by Airbus.

    The leases will include customary terms and conditions, including covenants regarding maintenance, operation,
    registration, liens and insurance with respect to the aircraft, as well as defaults relating to payment and performance of lease obligations and certain cross-default arrangements.
    --------------------

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    American Airlines ! AAL ! AA - Page 3 Empty Re: American Airlines ! AAL ! AA

    Message par Beochien Mer 27 Juil 2011 - 6:36

    Bonjour!

    Un A320 combien ça coûte chez AA ??

    Un A320 on suppose ?? NEO ou pas on ne sait pas trop, mais à priori oui ce sont les NEO quand même !

    Bien, on sait aussi que les 6 millions de plus, pour les NEO , sans parler des Sharklets à 1 Million de $ ................
    C' était largement du cinéma marketing
    le genre de bulles artificielles peu justifiées, qui ne résistent guère à un round de prix sévèrement mené !

    De nombreux avis, et tous divergents !

    Pour Wells Fargo 30 Millions pour Chaque Airbus A320 NEO ! 70 % de remises !
    Pour le Seattle Times qui réfère à AA, c'est plus ou moins , 40 Millions ! 50% + de remises !
    Pour EADS, les chiffres de Wells Fargo sont démentis ... Houlà c'est pas vrai !
    Pour moi .. on ne parle pas trop des moteurs dans ce négoce, pourtant ils sont traités en général à part (Financièrement parlant)

    Bien, si MOL de Ryanair à vu passer ces 50% ++ de remises chez Boeing, et Airbus, il doit être content, lui qui s'est fait jeter dehors quand il a eu l'audace de les réclamer !
    Ouarf ! C'est pas pour les paysans Irlandais ces remises, passe ton chemin MOL ! WASP only !
    Et Delta et SW, devraient se boucher les oreilles, c'est malsain d'écouter aux portes !

    Le Seattle Times !
    http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2015736283_apolloside27.html

    De Reuters, qui cite EADS
    http://www.reuters.com/article/2011/07/26/us-eads-airbus-prices-idUSTRE76P4JN20110726

    Et Leeham/ Wells Fargo qui a lancé l'"Affaire des remises" !
    https://leehamnews.wordpress.com/2011/07/25/30m-for-the-737re-and-a320neo-wells-fargo/


    Que ceux qui ont tout compris lèvent la main !

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    Message par Poncho (Admin) Mer 27 Juil 2011 - 9:39

    Personne ne sait

    Et de toute manière ce sont des infos que ni AA ni Airbus/boeing ne souhaitent partager
    Pour AA : ça permet d’éviter que ses petits concurrents bénéficient des mêmes conditions (ou même mieux): tout gain/ concurrent sur la facture d'achat se voit dans les coûts de possession et dans les coûts globaux
    Pour Airbus : ça permet d’éviter que ses gros clients demandent à bénéficier des mêmes conditions (ou même mieux)


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    Message par aeroduO5 Ven 29 Juil 2011 - 22:14

    Il y a eu des remises c'est certain.

    Mais 50% me paraissent exagérés.

    Je pense qu'on est plus vers les 20-30%.



    Je pense qu'Airbus voulait AA pour pousser Boeing à sortir du bois.

    Donc la remise a rempli son objectif, Boeing a annoncé (même sans l'expliquer clairement) qu'il remotoriserait le 737.



    Donc ce rabais permet à Airbus d'être sûr qu'il est tranquille jusqu'en 2025 pour le NEO avant que Boeing ne fasse un nouvel avion.

    Donc maintenant qu'Airbus est fixé (grâce à AA), ils n'ont plus besoin de brader.

    Donc en gros seule UNE compagnie très Boeing pouvait bénéficier de remises très avantageuses.

    Ca aurait pu être Delta mais ça a été AA.
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    Message par Poncho (Admin) Mar 4 Oct 2011 - 12:03

    Bonjour à tous

    du rififi sur l'action AMR

    http://www.flightglobal.com/news/articles/american-declares-stock-price-plunge-will-not-force-chapter-11-362866/


    American Airlines has moved to quash speculation that a dramatic fall in its stock price on 3 October is a precursor to a Chapter 11 reorganisation.

    American and its parent AMR have repeatedly prided themselves over the fact the carrier has never filed for Chapter 11, especially during the 2000-2010 timeframe when every other US major entered a formal restructuring.

    The result is American has battled consistently higher labour costs than its peers and is currently in negotiations with a large number of employee groups to achieve more cost effective collective bargaining agreements.

    Shares of American Airlines on the New York Stock Exchange closed at $1.98 on 3 October, roughly 33% below the 30 September close of $2.96. The precipitous decline triggered a freeze in trading of the company's shares. But American issued a statement explaining the pause in trading was due to automatic triggers established by the exchange that pause trading based on share price volatility.

    American's chronic financial under-performance compared with its US legacy peers has bolstered speculation during the last few months that the carrier would enter bankruptcy protection, and the plummeting share price has intensified that sentiment.

    However, American on 3 October specifically stated: "That is certainly not our goal or our preference. We know we need to improve our results, and we are keenly focused as we work to achieve that."

    American is also facing higher than expected rates of pilot retirements this autumn, and has sought relief from the Allied Pilots Association on staffing stipulations in the current contract.

    Wall Street has been scrutinising American's under-performance relative to its peers for quite some time. Weeks ago analysts at CRT highlighted American's unit revenue growth lagged behind the industry in every region during the second quarter, noting that American's domestic unit revenues grew by 4.9% compared with 8.9% for the industry.

    While American's stock decline on 3 October was dramatic, the carrier's share price has been on an overall decline since it announced a record order with Airbus and Boeing on 20 July. From that time to mid-August its share price fell roughly 25%.

    American while acknowledging its structural problems, has also asked for patience from the financial community as it institutes long-term strategic moves designed to reverse its fortunes including its "cornerstone" strategy to focus the majority of its flying in Dallas, Chicago, New York, Miami and Los Angeles as well as its new joint venture agreements with its Oneworld partners over the Atlantic and Pacific.

    American has roughly $1.3 billion in debut maturities due in 2011, and recently the carrier launched a $726 million enhanced equipment trust certificate (EETC) to offset some of that debt.

    Est ce que je peux traduire par baisse du cours d'AMR sur spéculation qu'AA va chercher la protection du chapitre 11 ?
    Démenti bien évidemment !


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