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    Message par Beochien Lun 7 Juin 2010 - 20:27

    Oui Rasta !
    Je sais où m'arrêter, du moins sur un fil dédié, surtout quand un PB "Personnel" est sous-jacent !

    JPRS :épée:

    Vortex


    A380-800 - Page 11 Empty Re: A380-800

    Message par Vortex Lun 7 Juin 2010 - 22:39

    Et voilà, ont mélange les pâtes dures avec les pâtes moles.
    Parce que, faire l'amalgame PC-12 avec un 380 c'est faire le mauvais mélange pour une bonne fondue. Fondue qui par ailleurs est le meilleur plat conviviale.
    Mélanger de médiocres camemberts avec de nobles gruyère, ne vont pas faire le meilleur plat entre la poire et le fromage pas plus que d'en faire un fromage...
    Et, tout ceci , sans illustrations de stupides machins qui sautillent.
    Parfaitement RASTA.
    Il doit s'arrêter de nous saouler.
    Et pour rester cohérent, je débranche ma connexion permanente afin d'éviter de sauter sur mon clavier.
    Bonne fin de soirée.


    Dernière édition par Vortex le Mar 8 Juin 2010 - 12:53, édité 1 fois

    Poncho (Admin)
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    A380-800 - Page 11 Empty Re: A380-800

    Message par Poncho (Admin) Lun 7 Juin 2010 - 22:50

    Bonsoir à tous

    L'A380 est un bon sujet pour un débat
    D'autant plus qu'on aura la réponse à nos questions dans 20 ou 30 ans !
    Qui sera à la retraite ?
    Et qu'il reste une possibilité que l'A380 soit gagnant du concours KC-Z en 4 round de 2020...

    Le gabarit de la bestiole A380 impose le respect, et le débat l'impose également ...

    Je compte sur vous pour tourner 7 fois votre langue dans votre bouche et vous ronger 7 fois tous les ongles des mains (et des pieds pour les très jeunes ou les très souples) avant de vous précipiter sur le clavier pour incandescente (ou incendiaire) réponse...

    Je compte sur vous

    Bonne soirée
    Beochien
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    Message par Beochien Mer 9 Juin 2010 - 1:35

    Bonsoir !

    La phrase du jour ... c'est tout John Leahy ! (Ou le Traducteur !)

    Airbus recense désormais 234 commandes d'A380 et son responsable des ventes, John Leahy, qui prévoyait auparavant 20 commandes du très gros porteur cette année, a indiqué qu'un chiffre plus élevé était désormais envisageable.

    "Envisageable" ... on ne sait jamais, des annulations ??

    http://tempsreel.nouvelobs.com/actualite/economie/20100608.REU1015/airbus-ouvre-en-vedette-le-salon-aeronautique-de-berlin.html

    JPRS
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    Message par Poncho (Admin) Mer 9 Juin 2010 - 9:11

    Airbus (par la voix de brégier) annonce qu'il gagnera sa vie avec cette commande...

    Comprendre à mon avis qu'il n'ont pas vendu à perte
    Après si on ajoute les coûts de développement...

    Tjs ce chiffre de 2015 pour la rentabilité qui court dans la presse...

    Cela dit, le programme initial avait 3 variantes.... -800, -800F et -900, pour l'instant ils ont fait des économies sur les deux dernières...


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    Message par art_way Mer 9 Juin 2010 - 15:00

    ILA: Gallois declares A380 programme under control

    By David Kaminski-Morrow

    Airbus's A380
    programme is officially "under control", EADS
    chief executive Louis Gallois insists, although the manufacturer must
    turn its attention to cutting costs.
    Gallois made the declaration as he recounted the development of EADS
    since its creation 10 years ago.
    "For the first time the expenses are equal to the forecast," he said,
    citing the financial performance of the programme in the first quarter.
    "It means the programme is under control."
    The next step, he added, would be to decrease Airbus's outlay on the
    type. "I hope, progressively, that the costs will be reduced, and not
    create more expense than expected," Gallois said.

    He said the airframer was "overcoming the problems we had". Over the
    course of last year Airbus halved the amount of outstanding
    out-of-sequence work at A380 final assembly, and slashed production
    drawing backlog and the time to resolve queries.
    Emirates' follow-on order for 32 A380s at the show is an "acid test"
    for the programme, he pointed out, because the carrier has chosen to
    increase its order having operated the type for more than a year.
    "We have big respect for the way Emirates is managed," he added.
    "We're convinced this company has a future."
    EADS chief financial officer Hans-Peter Ring also clarified his
    previous forecast that the A380 would break even in around five years'
    time.
    He said this would be on a "per year" basis. In the current US dollar
    environment, he says, EADS "could be in a situationby the middle of the
    decade" where the A380 is "no longer weighing" on the company.
    Having expressed optimism over the A380, Gallois said that EADS's two
    main priorities were to ensure that technical challenges did not
    undermine the A350
    programme - adding that the company was "staying on its timescale" -
    and to avoid any fall-out from cuts to European defence budgets.
    EADS wants to protect its research and development capabilities, in
    which it has invested €22 billion ($26.3 billion) over the decade, and
    prevent a "domino effect" from uncoordinated cuts in the countries
    involved.


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    A380-800 - Page 11 Empty Re: A380-800

    Message par Poncho (Admin) Mer 9 Juin 2010 - 15:16

    Oki oki

    Je mets le lien

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/06/09/343049/ila-gallois-declares-a380-programme-under-control.html

    Intéressant tout ça

    Sauf qu'on en sait pas si les prévision de dépenses faites actuellement sont du même ordre que celles faite à l'origine du programme ou bcp plus fortes...
    De la même manière le "Break Even" : que recoupe t'il ? D'ici 2015 tout les coûts de développement seront il digérés ?

    Bon maintenant que le programme est sous contrôle, ils vont pouvoir mettre le paquet sur l'A350


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    Message par Beochien Mer 9 Juin 2010 - 16:11

    Bonjour

    Vu ailleurs ... le temps des options à exercer pourrait bien venir ... pour le A380 !
    57 au compteur ... moins 10 pour ILFC à la vente par départements ... (Bien que ces 10 options doivent être à bon prix)

    Aucune pour EK !

    Mais au hasard ... pas tout à fait disons, dans l'ordre de mes préférences !

    10 pour la Luft !
    6 pour SIA
    5 pour Etihad
    2 pour Quatar
    3 AF
    7 BA
    4 Quantas
    6 Virgin

    Et qq autres nettement moins fiables.

    Perso j'en verrais bien une 20taine exercées cette année !
    D'autant plus que LG semble prêt à produire enfin, sans continuer à se ruiner ! cheers

    JPRS
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    Message par Beochien Ven 11 Juin 2010 - 11:45

    Bonjour !

    Les dessous de l'annonce de la cde de A380 de EK à l'ILA Berlin !
    Un clair signal de EK à Angela!
    Plus de villes et plus de fréquences en Allemagne pour EK, contre des A380 à construire à Hambourg !

    Et LHA qui fait la gueule ! Et devra acheter plus de A380 pour résister, ou proposer des codes - sharing à EK (Ouarf) ! :laser:
    Ce qui risque d'être difficile, vu que LH est réputée avoir VETOED l'entrée de EK dans l'Alliance et quasi obligé CO à baisser un peu ses avantages et autres redeem de mileage avec EK!
    C'est comme celà, EK obligé d'actuer seul ! Pas facile, mais vouloir devenir LA World Company, est difficilement compatible avec une Alliance, à moins de créer la sienne propre !

    Un article bien fait, qui reprends un edito WSJ peu accessible !

    ---------------- Extrait de Global-Post ---------------

    http://www.globalpost.com/webblog/commerce/dogfight-a380s-and-emirates-vs-lufthansa

    Dogfight: Of A380s and Emirates vs Lufthansa
    By International Political Economy Zone — Global Blogger
    Published: June 8, 2010 19:02 ET in Commerce

    The Wall Street Journal has a fascinating article on Dubai's flagship carrier Emirates buying 32 more Airbus A380 superjumbos from EADS, the European aerospace consortium. While the emirate of Dubai is obviously in the dumps as its real-estate megaprojects are finding few financiers and takers at the current time, its airline is doing just fine, thank you. Certainly, the advantageous location of Dubai between Europe and Asia is a considerable advantage.

    Importantly, the article points out that the announcement of this $11.5B purchase was held in Berlin. Apparently, the (money-losing) German carrier Lufthansa is reluctant to allow Emirates more slots in Germany as it would increase the competition for this unprofitable carrier. It's the same old story: look at these furriners stealing our airline jobs! Landing rights have been a point of contention between Dubai and Germany for quite some time now. What Emirates wants to make clear is that, contrary to Lufthansa's brand of protectionism, manufacturing these planes will create jobs in Deutschland:

    Dubai's Emirates Airline ordered 32 additional Airbus A380 superjumbo jetliners, and deliberately announced the $11.5 billion deal in Germany's capital to fight a trade battle with flag carrier Deutsche Lufthansa AG.

    Emirates, which had already ordered 58 of the world's largest passenger plane, wants Berlin to grant it greater access to the huge German aviation market. Lufthansa argues that its home market of 80 million people shouldn't be thrown open to a carrier from one of the United Arab Emirates. Dubai has a population of roughly 3.5 million people. Carriers from the UAE may now serve at most four German cities.

    Lufthansa has effectively lobbied Berlin not to raise the limit, so Emirates is playing a new card: jobs. Emirates is one of Airbus's biggest customers. Its new total of 90 A380s on order accounts for almost 40% of the 234 orders Airbus has signed for its two-deck plane.

    The fight between Emirates and Lufthansa pits service jobs against manufacturing employment and shows how hard it can be to define markets in a global economy. Airbus, a unit of European Aeronautic Defence & Space Co., says that the A380 program in Germany supports more than 30 suppliers and creates 40,000 jobs directly and indirectly. Each Emirates A380 generates €20 million ($24 million) in work for German suppliers, an Airbus spokesman said. He declined to comment on the spat between its customers


    --------------

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    Message par Beochien Ven 11 Juin 2010 - 15:06

    Bonjour !

    Juste un Blog de John Ostrower sur le A380 de EK !

    A lire !

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/06/the-curious-case-of-90-a380s.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+flightblogger%2Fsubscribe+%28Flightblogger%29

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    A380-800 - Page 11 Empty Re: A380-800

    Message par Beochien Lun 14 Juin 2010 - 12:16

    Bonjour !

    L'effet A 380, ou ... le Hub to HUb bien exploité par LH !
    Noter que les résas sont quasi full pour XX mois vers Narita, et que SN s'implique comme "Regional" filler ! Pour Le Japon, et l'Afsud ... Anvers oblige !

    http://atwonline.com/airports-routes/news/lufthansa-starts-a380-service-says-flights-are-fully-booked-0611

    D'un autre côté, l'effet "panique"
    l'Inde maintient (Ou va négocier) des restrictions au trafique des A380 pour Lufthansa ... la peur de ne pas avoir les moyens d'y répondre !
    Les Aeroports ne sont pas prêts non plus !
    Tout se négocie, mais l'inde traîne les pieds !
    Kingfisher, a reculé ses ordres pour 2014, peut être !

    http://economictimes.indiatimes.com/news/news-by-industry/transportation/airlines-/-aviation/Foreign-airlines-not-allowed-to-fly-in-Airbus-A-380-now/articleshow/6039580.cms
    http://www.newkerala.com/news/fullnews-111625.html
    http://www.business-standard.com/india/news/a380-likely-to-fly-in-indian-skies-by-winter/396793/

    Et le Canada n'est pas loin non plus de poser qq restrictions à LHA et EK !

    ---------------

    The fight in Germany is mirrored in Canada. That country has moved to deregulate aviation with many big markets, including the U.S. and Japan. It last year signed an aviation treaty with the EU that is one of the world's most liberal. But Air Canada has lobbied to keep limits on Emirates.

    "The current rights more than satisfy demand for point-to-point traffic between Canada and Dubai, and that is the test," said Air Canada Chief Executive Calin Rovinescu.

    "The fact that they've purchased all these A380s and have all this capacity means they're basically manufacturing seats in massive quantities," Mr. Rovinescu said. "In any other industry, this would be considered dumping."

    Aviation isn't covered by World Trade Organization rules, so ordinary dumping criteria don't apply.

    Mr. Parker at Emirates said the opposition from Air Canada and Lufthansa is a result of outdated thinking about airline markets. "It's predictable that the same-old, same-old is bandied about by legacy carriers. We just get on with it," he said.


    http://www.business-standard.com/india/news/a380-likely-to-fly-in-indian-skies-by-winter/396793/

    ------------
    Mon commentaire ...
    Pourquoi les 747, n'ont ils pas eu ces PB d'acceptation, à leur époque, il y a 40 ans, quand ils portaient déjà le double des autres avions de leur génération! (Sauf en URSS, mais c'était très politique, guerre froide obligeait)

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    Message par Beochien Lun 14 Juin 2010 - 16:06

    Bonjours !

    On vends des A380 !

    Et on réglemente les accés en France ou en Allemagne !

    Minable mais vrai!

    Il faut savoir ce que l'on veut ! Construire des avions, des A380, ou sauver les fesses d' AF et LH

    Ca continue !

    ------------------ La Tribune l'article -------------

    http://www.latribune.fr/entreprises/services/transport-logistique/20100614trib000519506/air-france-klm-demande-a-paris-de-ne-pas-accorder-plus-de-vols-a-emirates-.html

    Air France-KLM demande à Paris de ne pas accorder plus de vols à Emirates

    Informations sociétés

    Lien permanent vers cet article :
    http://www.latribune.fr/entreprises/services/transport-logistique/20100614trib000519506/air-france-klm-demande-a-paris-de-ne-pas-accorder-plus-de-vols-a-emirates-.html


    Des négociations sur les droits de trafic débutent mardi entre les Emirats arabes unis et la France. Les grosses commandes d'Airbus faites par Emirates donnent du poids à leurs requêtes.
    Two Emirates aircraft seen at Dubai airport on the first day of of the 8th Aerospace Expo in Dubai, Sunday, December 7, 2003. General Electric Co. and United Technologies Corp.'s Pratt & Whitney won a $1.5 billion contract to supply Emirates airline with engines for Airbus SAS A380 aircraft,

    extending their lead over Rolls-Royce Plc. Photographer:Charles Pertwee/Bloomberg News.



    Airbus ou Air France ? C'est l'enjeu, à peine caché, des négociations entre les Emirats arabes unis (EAU) et la France sur les droits de trafic qui se tiendront mardi et mercredi à Paris. Deux journées à l'issue desquelles doit déboucher un nouvel accord aérien, fixant le nombre de vols, les villes pouvant être desservies entre la France et les Emirats, mais aussi les compagnies autorisées à le faire. Elles s'annoncent extrêmement tendues. Car elles concernent, en fait, Air France-KLM et deux de ses grands rivaux : la puissante compagnie aérienne de Dubai, Emirates et celle et d'AbuDhabi, Etihad. Lesquels sont deux très gros clients d'Airbus comme l'a rappelé mardi dernier Emirates en commandant quelque trente-deux A380 supplémentaires, une donnée majeure dans ce dossier.

    Ces transporteurs à la forte croissance inquiètent et agacent Air France. En raison de la bonne situation géographique de aéroports de correspondances (hub) les compagnies du Golfe (y compris Qatar Airways, qui n'est pas membre des Emirats arabes unis) ne cessent de rafler des parts de marché entre l'Europe et l'Asie. Au grand dam des poids lourds européens, qui les accusent de bénéficier d'aides directes ou indirectes de leurs états-actionnaires. "Il y a une distorsion de concurrence", dénonce t-on chez Air France qui pousse, en vain, l'association des compagnies aériennes européennes (AEA) à déposer plainte à Bruxelles.

    Aussi, quand Emirates et Etihad demandent des vols supplémentaires au départ de France (Emirates souhaite un troisième vol quotidien à Paris et des vols vers un autre aéroport de province), et qu'Air Arabia, une low-cost privée de l'émirat de Sharjah, tape aussi à la porte, Air France tire la sonnette d'alarme. "Nous demandons qu'il n'y ait pas de droits de trafic supplémentaires", explique un dirigeant de la compagnie tricolore.

    Relations politiques

    Mais les Emirats ont de sérieux moyens pour se faire entendre. Leur centaine d'unités commandées chez Airbus notamment. La menace d'Emirates il y a plusieurs années d'annuler des achats d'A380 en cas de refus de droits de trafic est dans tous les esprits. "Ce n'est pas une négociation comme les autres au regard de leurs commandes d'avions", admet un très haut dirigeant de la Direction générale de l'aviation civile (DGAC). En outre, la volonté de la France de maintenir de bonnes relations politiques avec les Emirats ne sera pas neutre. Ni, les projets d'Open-skies, filiale française de British Airways, d'ouvrir un jour Dubai ou Abu Dhabi au départ d'Orly. Des vols supplémentaires côté français qu'il faudrait accorder aux Emiriens au nom de la réciprocité.

    "Parmi les requêtes des Emirats, il y a notamment des vols vers des aéroports de province. Cela élargit le cadre des négociations. De plus, si on autorise davantage de vols, nous pouvons le faire de manière progressive", explique- t-on au ministère des Transports, où l'on reconnaît que la situation actuelle est favorable aux compagnies du Golfe, la part de marché d'Air France étant passée de 46% à 28% entre 2002 et 2009.

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    Message par Beochien Mer 16 Juin 2010 - 9:35

    Bonjour !

    Les compliments d'un Journaliste "Traveller" à Brisbane !
    Un point de vue des antipodes sur le A380 !
    Qui fait les beaux jours de Quantas !
    Sidney, et Melbourne Daily pour LAX, Londres aussi, ils sont content chez Quantas !

    ---------------------- Extrait du Brisbane Time -----------------

    http://www.brisbanetimes.com.au/travel/blogs/travellers-check/airbus-worth-the-fuss/20100615-yb0h.html

    The A380 has become the height of fashion for airline passengers. Because it's an all-new design, it's very quiet inside and quiet on the outside as well, for an airliner of its size.

    The airlines that operate it are finding its appeal to passengers is more than skin-deep: people will actually pay more to fly in the big bird.

    Qantas is aggressively rolling out the A380 on its London and Los Angeles routes as they arrive from the factory in Toulouse, France.

    It has six in operation at the moment and will have 10 by next March, when one its daily Melbourne-London services as well all but one day's seven weekly Melbourne-Los Angeles flights will be on the A380. That will be in addition to a daily Sydney-London and a daily Sydney-Los Angeles.

    When Singapore Airlines this year began flying the A380 on one of its two daily services from Singapore to Tokyo, it sent Japan's main airlines, JAL and All Nippon, into a tizz because they hadn’t ordered the A380 and were worried about their customers changing brands to fly on the Singapore Airlines A380.

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    Message par art_way Lun 5 Juil 2010 - 13:10

    Même si les livraisons ne sont pas top depuis le début de l'année...
    Airbus est confiant pour l'avenir.


    A380 production revamps drives down out-of-sequence workload

    By Max Kingsley-Jones

    Airbus is confident that it has put the A380's
    production woes behind it after the latest initiatives have seen a
    significant improvement in the completion state of subassemblies when
    they reach the assembly line, which has dramatically reduced the
    out-of-sequence workload.
    The airframer struggled to keep output of the superjumbo on track
    last year as production issues combined with the complication of having
    to manage several customer deferrals caused deliveries to fall well
    short of target.
    In total, 10 A380s were delivered in 2009 - two fewer than 2008 - but
    Airbus is confident that deliveries will more than double this year as
    monthly output gradually rises from two to three aircraft over the next
    18 months.
    A380-800 - Page 11 GetAsset
    © Airbus

    Alain Flourens, who heads the A380 programme, says that it became
    evident last year, as Airbus prepared to deliver the first "Wave 2"
    aircraft with redesigned wiring harnesses, that more changes were
    needed. These changes are now bearing fruit.
    "We realised that a significant amount of additional work was needed
    to update the digital mock-ups [DMU], the design activity and the
    following manufacturing and engineering activities," he says.
    "We enforced a very strict quality gate around the DMU, starting from
    the first step at the release of drawings for production - which means
    we have more coming out right first time."
    The result has been an 80% reduction in the backlog of production
    drawings, while out-of-sequence work needed in Hamburg and Toulouse
    declined by half during the course of 2009. Airbus says that since the
    beginning of 2007, out-of-sequence work has been reduced by a factor of
    seven.
    Flourens estimates that the A380's production lead time has fallen by
    around 40% over the past 12 months, while over the same period the
    number of displaced workers on the Toulouse assembly line has been
    halved to about 1,000.
    A more recent initiative, dubbed "stop and fix", was implemented late
    last year. This requires workers to halt production to resolve problems
    rather than push them on to the next stage for later rectification.
    The result of these initiatives is that, finally, A380 subassemblies
    have been arriving in Toulouse at the correct state of readiness,
    meaning they are configured for the power-on process when assembly
    begins, says Flourens.
    Airbus is continuing to drive down outstanding work as the output
    level ramps up, which should see the number of displaced workers
    progressively reduced during 2010-11, he adds.
    The handover process for the 525-seater has also been tightened up,
    with acceptance now typically taking around eight days - and sometimes
    just five. "This is a good target for such a big aircraft," says
    Flourens.
    http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/05/343877/a380-production-revamps-drives-down-out-of-sequence.html


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    Message par Poncho (Admin) Mar 6 Juil 2010 - 14:00

    Toujours est il que ça fait 8 livraisons au premier Semestre finalement

    http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_commandes_et_des_livraisons_de_l%27Airbus_A380

    Avec celui d'EK.


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    A380-800 - Page 11 Empty Re: A380-800

    Message par Beochien Mar 6 Juil 2010 - 14:09

    Bonjour Poncho !


    Inclus le 3 prêts à livrer en décembre, livrés en Janvier ... CF effgez sur Aweb last week !
    Pas brillant , entre les Hamburgers et les sièges ...
    -----------------
    http://www.aeroweb-fr.net/forum/aviation-civile/3124/98

    Trois appareils auraient du être livrés ce mois de juin, et en réalité, aucun n'a été livré.

    En effet, le MSN009, 10ème de la compagnie Emirates qui a été officiellement livré le 4 Juin pour faire le "buzz" à l'occasion du salon ILA à Berlin a été remis fin mai.

    Le 11ème pour Emirates (MSN030) qui est à Toulouse où il doit faire l'objet de la livraison devait finalement être remis à son nouveau propriétaire le 1er juillet, ce qui ne semble pas avoir été le cas.

    Quid du 11ème pour Singapore Airlines (MSN051) qui devait être livré à la mi-juin, retardé pour cause de sièges KOITO?

    Le 2ème pour Lufthansa (MSN041) dont la livraison était prévue le 30 juin est en retard puisqu'il a effectué son premier vol après équipement à Hamburg semble-t-il le 29. Il faut compter les vols de pré-livraison et essais cabine avant de le remettre au client courant juillet.

    Par conséquent, le compteur serait toujours à 7 à fin juin, dont trois qui étaient prêts pour livraison fin décembre 2009.
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    Message par Poncho (Admin) Mar 6 Juil 2010 - 14:23

    Je te trouve dur avec les Hamburgeois.
    J'ai quand même l'impression que ça va mieux.

    Si tu enlève les 3 de la fin d'année, l'objectif est de 17 nouveaux avions produits...
    Mais c'est plus tordu que ça, certains qui vont être livrés cette année ont été assemblés et stockés l'année dernière...

    De toute manière, ils vont gagner la coupe du monde, Beckenbauer va s'acheter un A380 VIP (trois bandes) et les A380 vont sortir des usines à la cadence de saucisses (comme les Soyouz... Wink de Korolev).

    La com d'Airbus ces derniers temps est :
    - ça a été plus dur que prévu. Il a fallu une itération en plus pour fiabiliser Wave II
    - maintenant tout est carossé et ça va pouvoir filer...

    Au passage, les sièges Koito ça a l'air d'être un bazar bien plus grand que ce qui a été annoncé...


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    Message par Poncho (Admin) Mar 6 Juil 2010 - 14:29

    Re !

    Effectivement intéressant le lien vers Aweb...

    A suivre !


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    Message par Beochien Mar 6 Juil 2010 - 14:31

    Ben, pour les sièges ... ils ne tiennent pas les G en affaissements , ils ont triché pour les essais ....
    A et B dans le bain, c'est pas leur faute !
    - Il y en a qui volent à mon avis !
    - Il y en a de montés ... à re-démonter !
    - Ils ne sont plus livrés ... ça reviendra, sais pas quand, et à quel poids !
    - Et ils doivent être à moitié en faillite !
    - Et pas sûr que la concurrence puissent boucher les trous sans délais !
    (Et gare aux câblages)

    Donc, pas étonnant que ça pose PB !

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    Message par Poncho (Admin) Mar 6 Juil 2010 - 14:39

    Si je récapitle

    Airbus s'est il engagé à produire 20 avions ou a en livrer 20 ?
    Je penche pour la seconde hypothèse...

    Soit 17 à sortir cette année en plus des 3 queues de 2009

    Soit pour le premier semestre 8-9 appareils (ou un peu moins si on considère que l'optimisation du processus de prod sera pleinement ressenti au S2.
    8 de livrés + 2 retards Koito de SIA - 3 reliquat 2009 = 7
    Le LHA est un peu a la bourre... mais pas de 2 mois.
    Pour moi, malgré les problèmes rapportés (culturels + manageriaux...) Airbus a l'air d'être dans les clous non ?
    Ou en tout cas, pas trop à côté de ses pompes

    Après je ne suis pas à l'intérieur...


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    Message par Beochien Mar 6 Juil 2010 - 14:44

    Moi je dirais ... qu'il faut qu'il doublent la cadence, Airbus au 2nd semestre .... pour en faire 17 réellement , 2 par mois obligatoires ... jusqu'à décembre !
    Pour l'instant, c'est du 1 par mois !

    Le verre à moitié vide !

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    Message par Beochien Lun 12 Juil 2010 - 19:55

    Bon, Flightglobal, ils ont pris le rythme de Farnborough !

    Un article de fond toutes les heures !
    Va falloir s'y mettre un peu les "Avia"

    Pas trop de commentaires, c'est trés long !
    l'historique de la production du A380 !
    Bien fait , et un graphique intéressant des "Outstanding hours"

    Bonne lecture ... mais ça devient débordant ! help neded !
    Encore heureux qu'ils soient calmes côté USA !

    ------------ Le lien Flightglobal----------------

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/12/343814/farnborough-giant-steps-has-the-latest-airbus-a380-production-revamp.html

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    Message par Poncho (Admin) Mar 13 Juil 2010 - 9:26

    Pfeuuufffff oui faut s'y mettre...

    Synthèse d'un long chemin parcouru... qui se traduira peut-être par la livraison de 20 avions...


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    Message par Poncho (Admin) Jeu 15 Juil 2010 - 8:49

    Bonjour àt tous

    http://a380production.com/


    Airbus have announced that Lufthansa’s second A380 (MSN041) will be delivered on July 16.

    Voilà voilà


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    Message par Beochien Jeu 15 Juil 2010 - 9:58

    Bonjour !

    D'aprés Aweb, le Cousin !
    Il y aurait une seconde livraison de A380 cette semaine: SIA

    http://a380production.com/2010/07/51fd/

    Bien, pourvu que ça suive ...

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    Message par Poncho (Admin) Jeu 15 Juil 2010 - 10:00

    Merci le cousin donc !


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    Message par Poncho (Admin) Ven 23 Juil 2010 - 14:36

    Bonjour,

    Pas de commande d'A380 à Farn
    Mais, une petite com d'EA sur les perfos de l'avion (je le mets volontairement ici, parce que ça intéresse surtout l'avion dans un premier temps)

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/23/345113/farnborough-airbus-recognises-engine-alliance-a380-fuel-burn.html



    Engine Alliance has been given a boost by Airbus in its battle with Rolls-Royce on the A380 after the airframer officially recognised a further improvement in the GP7200-powered version's fuel burn.
    "In April we received a nice boost from Airbus, which gave our fuel burn advantage over the competition further validation when it revised the 'Orange Book' performance handbook to give us an additional 0.5% credit," says Engine Alliance president Mary Ellen Jones.
    She says that this was on top of the 1% credit that Engine Alliance already has. "So this puts us 1.5% ahead of our own specification to Airbus. So in our view we are 1.5% ahead of the competition."
    Airbus's A380 marketing chief Richard Carcaillet confirms the Orange Book adjustment, saying that the airframer wanted to reflect the improved performance over the original specification that the GP7200-powered aircraft now that sufficient in-service data has been accumulated.


    1.5% de mieux que le specs... (ce qui doit en partie être du au fait que la cellule fait plutôt mieux son boulot que prévu)... pas mal

    Qui peut mettre la main sur cette orange book ?

    autres liens

    http://www.arabianaerospace.aero/article.php?section=air-transport&article=engine-alliance-celebrates-a-ton-up-on-a380-powerplant

    http://www.geae.com/aboutgeae/presscenter/gepw/gepw_20100715.html

    Bonne lecture


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    Message par aeroduO5 Jeu 12 Aoû 2010 - 20:25

    Airbus voit des opportunités pour l'A 380 aux US.

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/08/10/345963/majors-mergers-boost-a380s-prospects-in-usa-airbus.html

    L'avioneur espère profiter des récentes fusions (surtout Continental-United) pour placer des super-jumbos.
    A noter qu'il n'y a que 45 747 passagers en service aux US ce qui est très peu. United en a 25 et Delta 16.

    Une commande serait très symbolique mais je pense qu'elle a peu de chances d'aboutir.
    Les compagnies US n'ont pas de gros avions car elles fonctionent en multi-hub.
    Il n'y a eu aucun 777-300ER commandé et les projets de commandes,finalisés ou non, sont articulés autour du 787 ou de l'A 350 et encore du -900 au maximum. Passer à l'A 380 impliquerait un sacré bon de capacité qui a peu de chances de se produire.
    La plus encline à commander aurait été United mais elle a indiqué que ses 747 seraient remplacés par les A 350-900.

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