Le coup du pare-brise, ça marche et la réparation est quasi invisible, mais comment travailler sous vide sur des structures autres que le verre ? Cela ne semble pas aussi évident.
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Poncho (Admin)
26 participants
Boeing 787 (partie 2)
Vector- Whisky Quebec
- Message n°226
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonjour à vous deux,
Le coup du pare-brise, ça marche et la réparation est quasi invisible, mais comment travailler sous vide sur des structures autres que le verre ? Cela ne semble pas aussi évident.
Le coup du pare-brise, ça marche et la réparation est quasi invisible, mais comment travailler sous vide sur des structures autres que le verre ? Cela ne semble pas aussi évident.
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°227
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonjour Jean !
Les procédés d'Infusion de la résine sont industriels ...les XX - RTM types ! Resin (Infusion où)Transfert Molding ! Il y a plusieurs procédés et appelations !
http://www.tech.plym.ac.uk/sme/mats324/powerpoint/mats324c7%20infusion.ppt
Et
http://elib.dlr.de/69524/1/CFRP-Repair_Vortrag_DLR.pdf
Suffit de monter un berceau étanche avec qq membranes, des joints, une pompe à vide, et en avant ! On peut terminer au Micro Ondes ou au fer à repasser pour chauffer un peu (Juste une idée à moi)
Je blague, les époxys , c'est comme l'araldite, il y en a de bonne qualité qui prennent juste au dessus de 16 °C en moins de 24 heures ! Et 2 en heures avec un chauffage électrique d'appoint ... à 40-50 °C !
JPRS
Les procédés d'Infusion de la résine sont industriels ...les XX - RTM types ! Resin (Infusion où)Transfert Molding ! Il y a plusieurs procédés et appelations !
http://www.tech.plym.ac.uk/sme/mats324/powerpoint/mats324c7%20infusion.ppt
Et
http://elib.dlr.de/69524/1/CFRP-Repair_Vortrag_DLR.pdf
Suffit de monter un berceau étanche avec qq membranes, des joints, une pompe à vide, et en avant ! On peut terminer au Micro Ondes ou au fer à repasser pour chauffer un peu (Juste une idée à moi)
Je blague, les époxys , c'est comme l'araldite, il y en a de bonne qualité qui prennent juste au dessus de 16 °C en moins de 24 heures ! Et 2 en heures avec un chauffage électrique d'appoint ... à 40-50 °C !
JPRS
Vector- Whisky Quebec
- Message n°228
Re: Boeing 787 (partie 2)
Oui, on est bien d'accord, il existe des techniques, mais pas si simples ni garanties pour réaliser une infusion complète. Les procédés que mentionne ton lien sont pour la fabrication, mais de là à aller réparer efficacement des délaminations, il y a un pas. J'ai travaillé dans le temps sur les procédures de réparation des volets de F-18, qui avaient tendance à ramasser des pierres projetées par le train, et je peux te dire que les contrôles de qualité étaient plutôt délicats. On a certainement progressé depuis, mais le plastoc reste du plastoc. et on n'a pas encore abordé les problèmes de vieillissement à long terme.
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°229
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonsoir !
Délaminages ou compressions abusives ... bon ...
Ce qu'en pense Dominic Gates du Seattle Times !
Rien de bien neuf, des explications complémentaires, à lire
---------- Le Seattle Times, le lien --------------
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2017434319_boeing06.html
Délaminages ou compressions abusives ... bon ...
Ce qu'en pense Dominic Gates du Seattle Times !
Rien de bien neuf, des explications complémentaires, à lire
---------- Le Seattle Times, le lien --------------
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2017434319_boeing06.html
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°230
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonsoir !
Bien, pas de 787 en février ... on Re-lamine à Everett !
Le prochain ANA pour le 14 Mars, et le premier GE pour JAL le 24 Mars !
Allez chacun son chemin de croix ... Ca fait un petit 1/ mois, pour l'instant !
----------------- De All Things un extrait et le lien -------------
http://nyc787.blogspot.com/2012/02/no-787-deliveries-in-february.html
Friday, February 10, 2012
No 787 Deliveries in February
Information just received indicates that while Boeing will be preparing 787s for delivery including the first deliveries of the GEnx-1B powered 787s. However, none of these airplanes will be delivered this month. It looks like these airplanes are being delayed about three and a half weeks.
According to information just received, ZA117 (JA806A, L/N 40) will be delivered to ANA around March 14th. This aircraft just had its first flight on Feb. 7. Both JA177 (JA822J, L/N 23) and ZA179 (JA825J, L/N 33) are scheduled to be delivered to Japan Airlines around March 24 with ZA179 tentatively scheduled to make its first flight around Feb. 13th (ZA177 had its first flight last year).
Lastly, ZA105 (JA808A, L/N 42) is scheduled to make its first flight around Feb. 29th but no delivery date has been set.
Undoubtedly this schedule shift has been caused by the need to check the aft fuselage for improper shimming installation and to take corrective measures if any are needed. Flightblogger has revealed that the inspections would take about three days but any work to correct any problems would take about two weeks per aircraft. This new schedule would corroborate this time estimate.
JPRS
Bien, pas de 787 en février ... on Re-lamine à Everett !
Le prochain ANA pour le 14 Mars, et le premier GE pour JAL le 24 Mars !
Allez chacun son chemin de croix ... Ca fait un petit 1/ mois, pour l'instant !
----------------- De All Things un extrait et le lien -------------
http://nyc787.blogspot.com/2012/02/no-787-deliveries-in-february.html
Friday, February 10, 2012
No 787 Deliveries in February
Information just received indicates that while Boeing will be preparing 787s for delivery including the first deliveries of the GEnx-1B powered 787s. However, none of these airplanes will be delivered this month. It looks like these airplanes are being delayed about three and a half weeks.
According to information just received, ZA117 (JA806A, L/N 40) will be delivered to ANA around March 14th. This aircraft just had its first flight on Feb. 7. Both JA177 (JA822J, L/N 23) and ZA179 (JA825J, L/N 33) are scheduled to be delivered to Japan Airlines around March 24 with ZA179 tentatively scheduled to make its first flight around Feb. 13th (ZA177 had its first flight last year).
Lastly, ZA105 (JA808A, L/N 42) is scheduled to make its first flight around Feb. 29th but no delivery date has been set.
Undoubtedly this schedule shift has been caused by the need to check the aft fuselage for improper shimming installation and to take corrective measures if any are needed. Flightblogger has revealed that the inspections would take about three days but any work to correct any problems would take about two weeks per aircraft. This new schedule would corroborate this time estimate.
JPRS
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°231
Re: Boeing 787 (partie 2)
Et Robert Wall qui visite Mark Jenks , le VP Boeing, B789 à Singapore !
Tout va trés bien, il volera le 789 ... ce sera vers mi 2013 peut être !
C'est bien, le design détaillé n'est pourtant pas terminé !
Bon, c'est le 2nd de la série, effectivement ils devraient être moins ennuyés, m'enfin , ça me paraît déjà un peu court, leur affaire ...
Bien, c'est juste mon idée !
-------------- De Robert Wall, AviationWeek, Un extrait et le lien -----------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2012/02/12/awx_02_12_2012_p0-424127.xml&headline=Key%20Boeing%20787-9%20Milestones%20Loom%20In%20Q4&channel=comm
Boeing expects to begin major assembly work on the first 787-9 and complete most of the detailed design of the aircraft in the fourth quarter as it moves to achieve first flight in mid-2013.
The airframer has just completed the release of the first 25% of the detailed engineering drawings for the -9, which is due to enter service with Air New Zealand in early 2014, says Mark Jenks, Boeing Vice President 787-9 development. From here, there will be “a fairly quick rampup” in releasing further detailed design drawings, with the goal to essentially complete the work in the fourth quarter.
Boeing late last year began building components for the first flight aircraft, with work on major assemblies, such as the center wingbox, expected to begin in the fourth quarter and to finish up in the first quarter of 2013 to meet the first flight goal a few months later.
As Boeing starts building the -9, it is trying to apply lessons from the -8 program, in particular to limit the amount of so called “travel work,” moving sections forward in assembly without all systems installed. “We will be very hard-nosed in terms of what travels,” Jenks says on the eve of the Singapore air show. The problem on the -8 was that some engineering work was not completed, and now there has been more emphasis on completing those steps up front. “So far things are looking really good,” he asserts.
JPRS
Tout va trés bien, il volera le 789 ... ce sera vers mi 2013 peut être !
C'est bien, le design détaillé n'est pourtant pas terminé !
Bon, c'est le 2nd de la série, effectivement ils devraient être moins ennuyés, m'enfin , ça me paraît déjà un peu court, leur affaire ...
Bien, c'est juste mon idée !
-------------- De Robert Wall, AviationWeek, Un extrait et le lien -----------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2012/02/12/awx_02_12_2012_p0-424127.xml&headline=Key%20Boeing%20787-9%20Milestones%20Loom%20In%20Q4&channel=comm
Boeing expects to begin major assembly work on the first 787-9 and complete most of the detailed design of the aircraft in the fourth quarter as it moves to achieve first flight in mid-2013.
The airframer has just completed the release of the first 25% of the detailed engineering drawings for the -9, which is due to enter service with Air New Zealand in early 2014, says Mark Jenks, Boeing Vice President 787-9 development. From here, there will be “a fairly quick rampup” in releasing further detailed design drawings, with the goal to essentially complete the work in the fourth quarter.
Boeing late last year began building components for the first flight aircraft, with work on major assemblies, such as the center wingbox, expected to begin in the fourth quarter and to finish up in the first quarter of 2013 to meet the first flight goal a few months later.
As Boeing starts building the -9, it is trying to apply lessons from the -8 program, in particular to limit the amount of so called “travel work,” moving sections forward in assembly without all systems installed. “We will be very hard-nosed in terms of what travels,” Jenks says on the eve of the Singapore air show. The problem on the -8 was that some engineering work was not completed, and now there has been more emphasis on completing those steps up front. “So far things are looking really good,” he asserts.
JPRS
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°232
Re: Boeing 787 (partie 2)
Et le poids et le poids ?
_________________
@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°233
Re: Boeing 787 (partie 2)
Ben ... le désign de détail n'est pas fini ... un argument de poids non ??
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°234
Re: Boeing 787 (partie 2)
Oui
De toute manière le dossier ACAPS pour le 787 n'est même plus en ligne chez Boeing
http://www.boeing.com/commercial/airports/787.html
http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/7878.pdf
De toute manière le dossier ACAPS pour le 787 n'est même plus en ligne chez Boeing
http://www.boeing.com/commercial/airports/787.html
http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/7878.pdf
_________________
@avia.poncho
art_way- Whisky Charlie
- Message n°235
Re: Boeing 787 (partie 2)
Boeing: 55 Dreamliners ont "le potentiel" de développer des problèmes
SINGAPOUR, 22 fév 2012 (AFP)
Le constructeur aéronautique américain Boeing a indiqué
mercredi que 55 de ses avions longs-courriers 787 (Dreamliners) avaient
"le potentiel" de développer un problème de calage de fuselage, ce qui
est "très facilement réparable".
http://www.air-cosmos.com/news/depeches-afp/boeing-55-dreamliners-ont-le-potentiel-de-developper-des-problemes.html
_________________
art_way
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°236
Re: Boeing 787 (partie 2)
??? autre chose que le pb dans la queue ?? ou bien la même chose ?
_________________
@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°237
Re: Boeing 787 (partie 2)
Merci Art-Way !
A peine mieux expliqué ici !
Ca semble être les conséqueces du PB de délamination trouvées last week, et reportées par FG, dans la queue du 787 !
55 units, quasi toute la production à réviser ... le même bazar que pour le A380, chacun son Karma, en attendant le A350
Holé !
----------- Indian Times, le lien et un extrait ---------
http://economictimes.indiatimes.com/news/international-business/55-boeing-787-dreamliners-have-potential-problem/articleshow/11989476.cms
SINGAPORE: Boeing said Wednesday around 55 of its flagship 787 Dreamliners "have the potential" to develop a fuselage shimming problem, but reiterated that the fault was being fixed.
Shims are used to fill in space between parts and industry publication Flightglobal has reported that improperly joined pieces had caused "parts of the aircraft's carbon fibre structure to delaminate".
The discovery of the issue in early February is the latest snag to hit the showpiece but troubled jet, which suffered extensive production delays.
"In all the airplanes that we built, up to airplane 55 in round numbers have the potential for the shimming issue," said the aviation giant's vice president Jim Albaugh at a media roundtable in Singapore.
"It's very fixable and we are in the process of fixing the airplanes that are in flow, there is not a safety or flight issue on the airplanes that we've delivered and this is a long term issue that has to be addressed," he added.
JPRS
A peine mieux expliqué ici !
Ca semble être les conséqueces du PB de délamination trouvées last week, et reportées par FG, dans la queue du 787 !
55 units, quasi toute la production à réviser ... le même bazar que pour le A380, chacun son Karma, en attendant le A350
Holé !
----------- Indian Times, le lien et un extrait ---------
http://economictimes.indiatimes.com/news/international-business/55-boeing-787-dreamliners-have-potential-problem/articleshow/11989476.cms
SINGAPORE: Boeing said Wednesday around 55 of its flagship 787 Dreamliners "have the potential" to develop a fuselage shimming problem, but reiterated that the fault was being fixed.
Shims are used to fill in space between parts and industry publication Flightglobal has reported that improperly joined pieces had caused "parts of the aircraft's carbon fibre structure to delaminate".
The discovery of the issue in early February is the latest snag to hit the showpiece but troubled jet, which suffered extensive production delays.
"In all the airplanes that we built, up to airplane 55 in round numbers have the potential for the shimming issue," said the aviation giant's vice president Jim Albaugh at a media roundtable in Singapore.
"It's very fixable and we are in the process of fixing the airplanes that are in flow, there is not a safety or flight issue on the airplanes that we've delivered and this is a long term issue that has to be addressed," he added.
JPRS
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°238
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonjour à tous
http://airinsight.com/2012/02/16/more-on-engine-selections-787/#more-3732
Quelques mots sur la bataille GenX / Trent1000 qui pour l'instant sur les attribution tourne à l'avantage de GE (merci GECAS) et de bcp. Pas loin d'un rapport de 1 à 2. Mais il reste encore un paquet de commandes à boeing sans moteurs indentifiés
Et on attend tjs le GenX en vol commercial
http://airinsight.com/2012/02/16/more-on-engine-selections-787/#more-3732
Quelques mots sur la bataille GenX / Trent1000 qui pour l'instant sur les attribution tourne à l'avantage de GE (merci GECAS) et de bcp. Pas loin d'un rapport de 1 à 2. Mais il reste encore un paquet de commandes à boeing sans moteurs indentifiés
Et on attend tjs le GenX en vol commercial
_________________
@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°239
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bonjour !
Suivant AviationWeek, un interwiew (Publié à retardement) de Jim Albaught à Singapore, Qui annonce le possible lancement du B787-10 cette année, 40 pax de plus, 15% de plus que sur le B789 !
Et réduisant peut être les chances de la version du B777 XXX la plus courte !
A lire, il est encore un peu mou, sur le prochain 777, Mr Albaught !
---------- AviationWeek, Leithen Francis, le lien et un extrait ---------------
Boeing Decision On 787-10 Likely This Year
Feb 23, 2012
By Leithen Francis
Boeing hopes to make a decision this year on the 787-10 and aims to ensure that this larger-capacity 787 avoids cannibalizing sales of the 777, another family of Boeing aircraft that also may be getting new models, the 777-8X and 777-9X.
Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh said, “We will do the 787-10 by all likelihood. We’re now working through design concepts. Assuming the customer interest is there, later this year [a decision will be made], and we will have something to offer toward the end of the year.” He says the 787-10 will have a shorter range than the -9 but will be able to carry 40 more passengers, so “the economics are very good.”
The fact that the 787-10 is a stretch of the 787-9 means it will be in the realm of the 777 in terms of seating capacity. Albaugh, however, suggests otherwise. “We think we’ve got a good separation between the models. There’s 15% separation between the models. We’ve spread the sizing between them, so we don’t cannibalize any one aircraft.”
There have been some reports about a 777-8LX model, which promises more range, but Albaugh is dismissive. “I’ve seen something on a chart mentioning that, but I am focused on the 777-9X and 777-8X,” he says, referring to the new stretched version of the 777-300ER and 777-200, respectively. Albaugh was speaking to Aviation Week in Singapore yesterday during a media roundtable.
Industry executives tell Aviation Week that Boeing recently issued a request for proposals (RFP) for a powerplant for the 777 aircraft in development. Albaugh would neither confirm nor deny that such an RFP has been issued.
---------
JPRS
Suivant AviationWeek, un interwiew (Publié à retardement) de Jim Albaught à Singapore, Qui annonce le possible lancement du B787-10 cette année, 40 pax de plus, 15% de plus que sur le B789 !
Et réduisant peut être les chances de la version du B777 XXX la plus courte !
A lire, il est encore un peu mou, sur le prochain 777, Mr Albaught !
---------- AviationWeek, Leithen Francis, le lien et un extrait ---------------
Boeing Decision On 787-10 Likely This Year
Feb 23, 2012
By Leithen Francis
Boeing hopes to make a decision this year on the 787-10 and aims to ensure that this larger-capacity 787 avoids cannibalizing sales of the 777, another family of Boeing aircraft that also may be getting new models, the 777-8X and 777-9X.
Boeing Commercial Airplanes CEO Jim Albaugh said, “We will do the 787-10 by all likelihood. We’re now working through design concepts. Assuming the customer interest is there, later this year [a decision will be made], and we will have something to offer toward the end of the year.” He says the 787-10 will have a shorter range than the -9 but will be able to carry 40 more passengers, so “the economics are very good.”
The fact that the 787-10 is a stretch of the 787-9 means it will be in the realm of the 777 in terms of seating capacity. Albaugh, however, suggests otherwise. “We think we’ve got a good separation between the models. There’s 15% separation between the models. We’ve spread the sizing between them, so we don’t cannibalize any one aircraft.”
There have been some reports about a 777-8LX model, which promises more range, but Albaugh is dismissive. “I’ve seen something on a chart mentioning that, but I am focused on the 777-9X and 777-8X,” he says, referring to the new stretched version of the 777-300ER and 777-200, respectively. Albaugh was speaking to Aviation Week in Singapore yesterday during a media roundtable.
Industry executives tell Aviation Week that Boeing recently issued a request for proposals (RFP) for a powerplant for the 777 aircraft in development. Albaugh would neither confirm nor deny that such an RFP has been issued.
---------
JPRS
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°240
Re: Boeing 787 (partie 2)
Bon et retard pour le 787_9... à priori d'après ANZ ... pour Q2 2014 maintenant à suivre les twitter de Will Horton (centreforaviation)
_________________
@avia.poncho
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°241
Re: Boeing 787 (partie 2)
Une belle synthese sur les capacités de productions... et la ligne temporaire
Et sur le -9 qui sera bien pour Q2 2014
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/commercial_aviation/ThingsWithWings/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog:7a78f54e-b3dd-4fa6-ae6e-dff2ffd7bdbbPost:a9d98c3e-12ea-4fc8-a78b-1ddd76525359&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Et sur le -9 qui sera bien pour Q2 2014
http://www.aviationweek.com/aw/blogs/commercial_aviation/ThingsWithWings/index.jsp?plckController=Blog&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest&plckBlogPage=BlogViewPost&plckPostId=Blog:7a78f54e-b3dd-4fa6-ae6e-dff2ffd7bdbbPost:a9d98c3e-12ea-4fc8-a78b-1ddd76525359&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Boeing will activate the 787 surge line at Everett in June as it continues to ramp-up production to five per month by year-end. As the company is also in the process of preparing for the start of assembly of the stretched 787-9, Boeing indicates it could dedicate lines to specific variants (one for 787-8s, the other 787-9s or one a mix of both) – at least in the short term as a means to protect its rate-building capacity. This inevitably raises speculation that the new line could potentially host the first stretched 787-9 which is due to begin final assembly in Everett in early 2013.
Confirming the long-expected decision to activate the surge line, Pat Shanahan, senior vice president and general manager of Airplane Programs at Boeing Commercial Airplanes says the additional capacity is “risk protection.” The surge line is being put together in the former site of the 767 assembly area in building 40-24. “When we go to the 787-9 we’re rate protected if we want to run the -9s down one line and -8s on the other,” says Shanahan who adds that while the existing line rate is at 2.5 per month, the supply chain is “already performing at 3.5 per month.”
Shanahan, who was speaking at the Barclays Capital Industrial Select Conference in Miami, says in terms of ramp-up and overall development “the pendulum has finally shifted from risk to opportunity.” Beyond development, it’s been pretty exciting retiring the risk around the development on 747-8 and 787. Certification last year was a real watershed for us and now a real focus on enter-into-service.”
Tooling fixtures come together on the surge line in 40-24. Note JAL 787 at far end (Guy Norris)
The surge line replicates the existing 787 assembly line in the adjacent building 40-26, and together with the Charleston facility coming on-stream this summer in South Carolina, will be part of a planned ramp-up to 10 per month by the end of 2013. The jump to 3.5 per month is expected “within a couple of units, and we’ll be ready to go there,” he adds.
Shanahan also adds that “in about 18 months we will be flying the 787-9. We’re 30% released (engineering release) on that airplane,” which he says “is orders of magnitude better in terms of development discipline, schedule execution and overall performance” than the 787-8.
Assuming Shanahan’s “18 months” from now means some time around July-August 2013, then this means a sporty flight test and certification effort to meet even the recently revised delivery target of second quarter 2014 to launch customer Air New Zealand. Boeing is due to begin major assembly of the first 787-9 in the fourth quarter of this year, ahead of final assembly starting in Everett in 2013. Earlier this month at the Singapore air show, Boeing said first flight of the stretch was on course for the middle of next year, with first delivery to Air New Zealand scheduled for early 2014.
Has Boeing added a little more margin to the 787-9 schedule, or is everyone getting overly obsessed with second-guessing Boeing’s senior executives when it comes to predicting the ever volatile 787 schedule?
_________________
@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°242
Re: Boeing 787 (partie 2)
Oui, Poncho , vu ...
Une synthése de plus, mais c'est Pat Shanahan qui le dit cette foi, peut être un poil plus fiable que Jim Albaught (Auquel plus personne ne croit) ... bien, sur ce point , il a reçu les premiers coups de pied ...
Et ça l'a peut être fait réfléchir ...
C'est sûrement lui le plus au fait de l'avancement du B789 !
Une synthése de plus, mais c'est Pat Shanahan qui le dit cette foi, peut être un poil plus fiable que Jim Albaught (Auquel plus personne ne croit) ... bien, sur ce point , il a reçu les premiers coups de pied ...
Et ça l'a peut être fait réfléchir ...
C'est sûrement lui le plus au fait de l'avancement du B789 !
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°243
Re: Boeing 787 (partie 2)
Vu au passage, sais plus où, les Néo-Zélandais lévent 2 options de B789, tout en gueulant comme des putois, à cause des retards de Boeing !
Bon, le poids, ce n'est pas qu'ils s'en foutent ..; mais ils sont certainements obligés à l'escale pour les US et l'Europe dans tous les cas ... alors ... 3-400 Nm de plus où de moins !
Bon, le poids, ce n'est pas qu'ils s'en foutent ..; mais ils sont certainements obligés à l'escale pour les US et l'Europe dans tous les cas ... alors ... 3-400 Nm de plus où de moins !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°244
Re: Boeing 787 (partie 2)
ANZ vise l'amérique du sud...
Parce que Amérique du sud / Asie c'est un sacré long bout de chemin ... Sao Paulo - Pekin : 9500 Nm !
Parce que Amérique du sud / Asie c'est un sacré long bout de chemin ... Sao Paulo - Pekin : 9500 Nm !
_________________
@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°245
Re: Boeing 787 (partie 2)
Moi qui pète les plombs aprés 8-9 heures de vol (Je passe au Jogging dans les allées)
Je verrais bien une escale à Tahiti ...
Je verrais bien une escale à Tahiti ...
Paul- Whisky Quebec
- Message n°246
Re: Boeing 787 (partie 2)
Beochien a écrit:Je verrais bien une escale à Tahiti ...
Ouais, une escale de 3-4 jours de préférence...
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°247
Re: Boeing 787 (partie 2)
Ok Paul, mais y en a qui y sont restés...
Bon quelques infos prises ici http://www.aspireaviation.com/2012/03/05/airbus-mulls-re-engined-a330-along-with-sharklets/#comment-2354
Donc
A350-800 : 259.0 t et 270 PAX à 8500 Nm
-9 : 247.3 t et 280 PAX à 8050 Nm
A330-300NEO : 240 t et 295 PAx à 7000 Nm
-10X : 250.8 t et 323 PAX à 6750 Nm
A350-900 : 268 t et 313 PAX à 8100 Nm
A suivre
ET d'après Aspire le Genx sera après le PIP2 aux specs, mais à priori à ces specs ... car on voit qu'à priori le T1000 donne 50 Nm de plus selon lui pour le 787-10 à moins qu'il n'y ait un pb de poussée pour le Genx
Bon quelques infos prises ici http://www.aspireaviation.com/2012/03/05/airbus-mulls-re-engined-a330-along-with-sharklets/#comment-2354
According to Aspire Aviation‘s multiple sources at the Chicago-based airframer, the maximum take-off weight (MTOW) of the 787-10X will be at 250,837 kilogrammes (553,000 lbs), slightly higher than the Boeing 787-9′s 247,208 kg (545,000 lbs) whose entry into service (EIS) is in the first-quarter of 2014 and will have a range of 8,050 nm carrying 280 passengers in a typical 3-class configuration. The higher MTOW of the 787-10X would enable the double-stretched variant to carry a larger structural payload on shorter flights with the -10X’s range being targeted at 6,750 nm with Rolls-Royce Trent 1000 engines or 6,700 nm with General Electric GEnx engines, despite the aircraft would be 18 feet longer than the 787-9 with 4 additional frames in the aft section and 5 additional frames in the forward section. The maximum landing weight (MLW) of the 787-10X is 201,849 kg (445,000 lbs) with a maximum zero fuel weight (MZFW) of 192,777 kg (425,000 lbs), whereas the 787-9’s MLW and MZFW are 425,000 lbs and 400,000 lbs, respectively.
Donc
A350-800 : 259.0 t et 270 PAX à 8500 Nm
-9 : 247.3 t et 280 PAX à 8050 Nm
A330-300NEO : 240 t et 295 PAx à 7000 Nm
-10X : 250.8 t et 323 PAX à 6750 Nm
A350-900 : 268 t et 313 PAX à 8100 Nm
A suivre
ET d'après Aspire le Genx sera après le PIP2 aux specs, mais à priori à ces specs ... car on voit qu'à priori le T1000 donne 50 Nm de plus selon lui pour le 787-10 à moins qu'il n'y ait un pb de poussée pour le Genx
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@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°248
Re: Boeing 787 (partie 2)
Merci Poncho ...
Et il aura les PB de prix, le A330 largement amorti, même si un vrai rajeunissement coûte 1 ou 2 millards ...il peut être vendu pour pas trop cher, surtout hors "Moteurs"
Et les PB d'entretien latents des avions "Plastoc"
Tout l'entretien 15-20% moins cher sur le papier(Marketing)pour les 787-350, à voir ce que celà donnera hors garantie, pour les chocs et les éventuelles "Délaminations", car celles là elles reviendront de temps en temps ... elles ne s'arrêteront pas comme ça en sortant de Seattle, à mon avis !
Pour conclure que les positionnements prix et coûts d'exploitation, c'est une partie mouvante, jusqu'à ce que les avions plastoc aient fait leurs preuves !
A suivre !
JPRS
Et il aura les PB de prix, le A330 largement amorti, même si un vrai rajeunissement coûte 1 ou 2 millards ...il peut être vendu pour pas trop cher, surtout hors "Moteurs"
Et les PB d'entretien latents des avions "Plastoc"
Tout l'entretien 15-20% moins cher sur le papier(Marketing)pour les 787-350, à voir ce que celà donnera hors garantie, pour les chocs et les éventuelles "Délaminations", car celles là elles reviendront de temps en temps ... elles ne s'arrêteront pas comme ça en sortant de Seattle, à mon avis !
Pour conclure que les positionnements prix et coûts d'exploitation, c'est une partie mouvante, jusqu'à ce que les avions plastoc aient fait leurs preuves !
A suivre !
JPRS
aeroduO5- Whisky Quebec
- Message n°249
Re: Boeing 787 (partie 2)
Il me semble que le 787-9 était déjà à 251t.
Dons soit Aspire se trompe, soit B a changé ses plans.
On verra mais le -9 a une grosse autonomie donc 251t me paraissait une bonne donnée.
Au dessus il se dit qu'il faudrait refaire les trains.
Donc faudra suivre ça.
Dons soit Aspire se trompe, soit B a changé ses plans.
On verra mais le -9 a une grosse autonomie donc 251t me paraissait une bonne donnée.
Au dessus il se dit qu'il faudrait refaire les trains.
Donc faudra suivre ça.
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°250
Re: Boeing 787 (partie 2)
Avec le A359 qui approche les 270 tonnes de MTOW, Sur uu MLG à 8 Roues !
Boeing a probablement un peu de marge pour le 789 ! On parle de jusqu'à 260 tonnes ...
Ca dépend, bien sûr des terrains qu'ils visent !
Boeing a probablement un peu de marge pour le 789 ! On parle de jusqu'à 260 tonnes ...
Ca dépend, bien sûr des terrains qu'ils visent !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°251
Re: Boeing 787 (partie 2)
Pour être clair
Mars 2011 Brochure airport compatibility : 250.837t de MTOW (181.437 t MZFW)
mais ici
http://www.boeing.com/commercial/787family/787-9prod.html
On parle bien de 247.208 T mais en regardant le code source à priori la dernière révision date de 2007... donc ! Effectivement pour les 250.8t...
Pour Boeing, la marge sur le train n'est pas tant le poids au sol sur 8 roues principales que la résistance du train lui même, des ancrages du train et de tout le reste de la structure
Mars 2011 Brochure airport compatibility : 250.837t de MTOW (181.437 t MZFW)
mais ici
http://www.boeing.com/commercial/787family/787-9prod.html
On parle bien de 247.208 T mais en regardant le code source à priori la dernière révision date de 2007... donc ! Effectivement pour les 250.8t...
Pour Boeing, la marge sur le train n'est pas tant le poids au sol sur 8 roues principales que la résistance du train lui même, des ancrages du train et de tout le reste de la structure
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@avia.poncho
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°252
Re: Boeing 787 (partie 2)
Ancrages... sais pas , il y a un train 2x6 roues de prévu pour le 787-10 !
Peut être qu' ils re-feront l'aile et la Wing Box d'ailleurs ... mais, peut être des renforts seulement !
La structure du même train, 8 roues un peu juste pour aller plus loin , c'est bien possible !
Peut être qu' ils re-feront l'aile et la Wing Box d'ailleurs ... mais, peut être des renforts seulement !
La structure du même train, 8 roues un peu juste pour aller plus loin , c'est bien possible !
Poncho (Admin)- Whisky Charlie
- Message n°253
Re: Boeing 787 (partie 2)
2*6 roues pour le 787-10 : tu as eu cette info où ?
Pour l'A350-1000 oui c'est sur mais pour le Boeing ?
Pour l'A350-1000 oui c'est sur mais pour le Boeing ?
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@avia.poncho