par Beochien Dim 25 Aoû 2013 - 1:28
Bonsoir !
Les voeux d'Airbus à Broughton ! 13 sept 2012 ..beuh c'est dans les news , mais je n'ai pas résisté !
http://www.chesterchronicle.co.uk/news/business/airbus-reveals-vision-flight-2050-5174889
C'est bien, Mr. Charles Champion Speaking !
“That is why our latest Future by Airbus – Smarter Skies concepts focus on not just what we fly, but how we may fly in 2050 and beyond.”
Formation flying could happen on high-frequency routes, and by the middle of the 21st century flights in Europe and the USA could on average be about 13 minutes shorter, saving around nine million tonnes of fuel a year.
In its latest vision for sustainable aviation in the future, Airbus envisages:
Aircraft climbing more steeply on take-off to minimise noise and allow for shorter runways.
Highly intelligent aircraft able to ‘self-organise’ and select the most efficient and environmentally friendly routes.
Planes free-gliding on their approach into airports to reduce emissions and noise.
Planes clearing the runway quicker on landing and passengers reaching terminals faster.
The use in aviation of sustainable biofuels and other potential energy sources such as electricity, hydrogen and solar power.
Shorter journey times could be achieved by the optimisation of air traffic management and on-board technology systems. This would lead to the saving of more than 28 million tonnes of avoidable C02 emissions a year as well as the saving of five million flying hours.
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Et pourquoi pas de bien plus modestes objectifs, parfaitement réalisables, vu que la RD du côté de Broughton va commencer à avoir du temps ... Moi je proposerais, et pas forcément dans l'ordre !
Par exemple ...
- Une aile plastoc moderne, légére et plus grande, pour les NEO, A320-A321, peut être l'A320 1/2, et avec 5-6 000 litres de fuel en plus !
- Une aile plastoc plus petite pour le A350, plus légère, pour créer une vraie génération concurrentielle, pour les low MTOW et autres shorter ranges, elle permettrait de relancer les A358 et rendrait le A359 extrêmement compétitif vs le B787-10 !
- Une aile plus petite (Plastoc ??) pour le A380, pour les low MTOW, et aussi adaptée pour de nouveaux moteurs (Le Trent 1000 Ten par exemple)
- Et si vraiment il reste du temps, une nouvelle aile, plastoc ou Al-Li pour ces pauvres A330 qui vraiment méritent une nouvelle vie ....
De quoi s'occuper en attendant 2050 ?? Non ??
La part du rêve !
JPRS